افزایش ۱۸ درصدی حمل و نقل ساحلی در بنادر غرب هرمزگان

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: حمل و نقل ساحلی کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “مرتضی سالاری” روز شنبه در تشریح عملکرد صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال، سه میلیون و ۱۳۲ هزار و ۵۹۰ تُن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی به کشورهای هدف صادر شده است.

وی ادامه داد: از مجموع این صادرات، یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۲۱۲ تُن با افزایش ۵۷ درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۷۸ تُن به صادرات نفتی اختصاص دارد.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از مجموع عملیات انجام شده، ۲ میلیون و ۶۷ هزار و ۲۷۵ تُن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با رشد ۱۸ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد.

سالاری ادامه داد: از این میزان، یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۳۵ تُن فرآورده‌های نفتی با افزایش ۱۰ درصدی و ۸۱۵ هزار و ۳۴۰ تُن فرآورده‌های غیرنفتی با افزایش ۲۹ درصدی کاپوتاژ انجام شده است.
به گفته وی؛ بندر چارک، سیری، لاوان، بندرلنگه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بَر پارسیان در این میزان صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی سهم قابل توجهی داشتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.