فعال شدن ۷ منطقه جدید آزاد تجاری در کشور تا سال آینده

 

سعید محمد گفت: ۷ منطقه جدید آزاد تجاری در کشور تا خردادماه سال آینده فعال می شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در دیدار با آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: در حال حاضر ۸منطقه آزاد فعال داریم که با افزوده شدن ۷منطقه آزاد تجاری و اقتصادی جدید در کشور تا پایان خرداد ماه سال آینده شاهد شکوفایی اقتصادی بیشتری در کشور خواهیم بود.

او افزود: راه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در مسیر اینچه برون باز می‌کنیم.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم در این دیدار گفت: ما (استان گلستان) در ردیف‌های انتهای صنعت کشور هستیم و دلیل آن هم ممنوعیت ایجاد صنایع در گلستان طی سال‌های اول انقلاب است.

او با بیان این که گردشگری استان هم بهره‌ای ندارد، ادامه داد: من ۲۰ سال است که دنبال جزیره آشوراده هستم و نظرم این است که استان چیزی میخواهد که برای گردشگر کشش ایجاد کند؛ به نظر من آشوراده می‌تواند جاذبه ایجاد کند، ولی هنوز بعد از ۲۰ سال به نتیجه نرسیده است.

آیت الله نورمفیدی دیوار تاریخی گرگان را ظرفیت دیگر مهم گردشگری برشمرد و توضیح داد: این دیوار از دریای خزر شروع می‌شود و تا جرگلان می‌رود و بعد از دیوار چین مهمترین دیوار تاریخی دنیا است، اما متاسفانه از بین رفته درحالی که اعتقاد دارم اگر احیا شود یک جاذبه جهانی برای ما خواهد بود.

امام جمعه گرگان منطقه آزاد را ظرفیتی تحول زا برای استان دانست و خطاب به دبیر شورای عالی مناطق آزاد، گفت: از شما می‌خواهم کمک کنید، زیرا ما در مناطق مرزی روستا‌هایی داریم که هنوز آب ندارند درحالی که من اعتقاد دارم باید کاری کنیم تا مرز نشینان ما مرزبانان ما شوند و منطقه آزاد می‌تواند با ایجاد اشتغال و درآمد به مناطق مرزی هم کمک کند.

او اضافه کرد: شما مرد میدان اقتصاد و جهاد هستید و تقاضا دارم درباره این منطقه عنایت ویژه‌ای شود؛ هرجا لازم است با آقای رئیس جهمور یا وزیر اقتصاد و دارایی صحبت کنیم تا زودتر این منطقه راه بیفتند.

آیت الله نورمفیدی گفت: وقتی این راه آهن راه افتاد و سه رئیس جمهور آمدند، خیلی امید‌ها ایجاد کرد و باعث خوشحالی شد که دری به سوی استان گشوده شد، ولی نتیجه‌ای نداد، زیرا بخش مهم این است که راه آهن ما به جنوب متصل شود و بهترین کریدور شمال جنوب و هم اینجاست.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که این راه بهترین مسیر است و متاسفانه آن را تکمیل نکردیم، یادآور شد: الان کشور‌های اورآسیا مسیر جدیدی ایجاد کرده اند و بار را از طریق دریا به ترکیه منتقل کرده و به اروپا می‌برند درحالی که آن‌ها هم با اشتیاق اینجا را افتتاح کردند و برای آن‌ها شروع این مسیر مهم است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.