ماهیگیران فرانسوی کانال مانش را مسدود می‌کنند

 

همزمان با افزایش تنش‌ها میان فرانسه و انگلیس، منابع خبری از مسدود شدن کانال مانش از سوی ماهیگیران فرانسوی در آینده نزدیک خبر دادند.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ماهیگیران فرانسوی قصد دارند «کانال مانش» را مسدود کرده و اجازه عبور و مرور کشتی و قایق‌ها را ندهند.

بنابر اعلام این خبرگزاری ماهیگیران فرانسوی قصد دارند فردا (جمعه) در اعتراض به حقوق ماهیگیران پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تردد کشتی‌ها به ۳ بندر در کانال مانش و همچنین حرکت کالا‌ها از مسیر تونل بین فرانسه و انگلیس را مسدود کنند.

رئیس کمیته ملی شیلات فرانسه با بیان آنکه این اقدام به عنوان «گامی هشدار دهنده» انجام می‌شود گفت: تردد کشتی‌ها در بنادر مسدود و حمل و نقل کالا در تونل نیز مسدود می‌شود. انگلیس باید به توافق پسابرگزیت پایبند باشد. 11 ماه است که منتظریم، صبر ما حدی دارد. امیدواریم هدف پشت اقدام ما شنیده شود.»

شب گذشته دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: «بوریس جانسون و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی از طریق کانال مانش به توافق رسیده‌اند.»

تنش میان انگلیس و فرانسه در ماه‌های اخیر به دلیل پروتکل ایرلند شمالی و حقوق ماهیگیری در مناطق دریایی مورد اختلاف افزایش یافته است.

پروتکل ایرلند شمالی که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به امضای نخست‌وزیر انگلیس ‏رسید، بخشی از توافق‌نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت ‏است که بر اساس آن لندن به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه ‏اروپا خارج شد.

همچنین ماه گذشته درگیری بین دو کشور اروپایی به دلیل اعطای مجوز ماهیگیری از سوی انگلیس بالا گرفت؛ تا جایی که فرانسه یکی از کشتی‌های انگلیس را توقیف و به ناخدای آن اعلام کرد که در دادگاه حاضر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.