در مرزهای دریایی رومانی اتفاق افتاد؛ واژگونی کشتی باری حامل 15 هزار راس گوسفند

 

یک فروند کشتی باری که حامل 15 هزار راس گوسفند بود در دریای سیاه و در آب های مرزی کشور رومانی واژگون شد. این اتفاق باعث شد تا بخش زیادی از گوسفندها تلف شوند.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، پس از اعلام خبر واژگونی یک فروند کشتی حامل 15 هزار راس گوسفند، امدادگران و ماموران دریایی و گروه های حامی حیوانات در دسته های  مختلف برای نجات گوسفندها وارد عمل شدند.

این گروه ها با شناورها به سمت کشتی باری به حرکت درآمدند. اما تلاش هایشان ثمری نداشت و بخش عمده ای از این گوسفندها تلف شدند. این رخداد باعث شده تا نگاه ها به حمل بار حیوانات زنده و استانداردهای این نوع کشتی ها مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

کشتی باری «کویین هیند» پس از آنکه به سمت عربستان سعودی عزیمت کرد، در آب های شهر «کانس تانتا» رومانی به دلیلی نامعلوم واژگون شد.

مسئولان بندری این شهر اعلام کرده اند که خدمه این کشتی باری شامل 20 نفر شهروند کشور سوریه و یک نفر لبنانی بوده اند که همگی نجات یافته اند. هنوز مشخص نیست که این کشتی متعلق به کدام خط کشتیرانی است.

در دقایق اولیه 32 راس گوسفند توسط نیروهای امدادی نجات یافته اند. اما از سرنوشت دقیق بقیه گوسفندها که در کشتی باقی مانده اند اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. امدادگران اما در تلاش هستند تا گوسفندهای باقیمانده در کشتی را نجات بدهند. هر چند احتمال زنده ماندن بیشتر آنها اندک است.

کشتی کویین هیند در سال 1980 ساخته شده و با عمر 40 ساله اش همچنان به عنوان یک وسیله حمل ونقل دریایی از آن استفاده می شود. طول این کشتی باری نیز 270 متر گزارش شده است.

یکی از کارشناسان در این خصوص اظهار کرد:« امکان ذبح احشام مطابق با قوانین اسلامی در کشور رومانی وجود داشت. بهتر بود که این سفارش در همین جا انجام می شد و سپس گوشت آنها به عربستان ارسال می شد. وقوع چنین مواردی نشان می دهد که می توان از حمل حیوانات زنده در این ابعاد جلوگیری کرد.

سالانه 70 هزار راس گوسفند از رومانی به کشورهای شمال آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود و عمده نقل وانتقالات این احشام به وسیله کشتی انجام می شود.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.