مرور رده
سازمانها
مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و شرکت گلف اجنسی ایران، همکاری آموزشی خود را تقویت میکنند
سی نیوز؛ در جریان بازدید مدیر مرکز آموزش انجمن کشتیرانی از شرکت کشتیرانی و خدمات بندری “گلف اجنسی ایران”، مدیران این شرکت گزارشی از فعالیتهای آموزشی خود ارائه کردند و از تدوین برنامهای بلندمدت برای بازآموزی و توانمندسازی کارکنان خبر…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
حسرتِ صید
طبق آمار رسمی شیلات مازندران میزان صید ماهی کیلکا در سال جاری ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد، آماری که نشان دهنده فرسودگی و قدیمی بودن شناورهایی که قابلیت صید در اعماق بیشتر از ۱۰۰ متر را ندارند؛ درحالی که موفقیت…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
دعاوی دریایی در بنبست تقصیر؛ چرا نظام حقوقی نیازمند داوری تخصصی است؟!
سی نیوز-* در دنیای پرپیچوخم حملونقل دریایی، هر تصمیم هر مانور ناوبری و حتی هر سکوت در برابر یک هشدار میتواند مرز میان ایمنی و فاجعه باشد. در چنین فضایی، مفهوم «مسئولیت مدنی در راهبری دریایی» نه یک بحث صرفاً حقوقی بلکه موضوعی میانرشتهای…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
موعد پوستاندازی صنعت دریایی و بندری ایران؛ فرصتها و چالشهای پیشرو
صنعت دریایی و بندری ایران در آستانه یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد؛ جایی که رشد کمی اخیر در حجم عملیات بنادر و قراردادهای سرمایهگذاری، نوید یک دوره تحولی را میدهد. اما این تحول، اگر با اصلاحات نهادی و فنی همراه نشود، میتواند به تداوم…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
توسعه دریایی گلستان؛ از رویای چندیندههای تا واقعیت ملموس
استان گلستان با بیش از ۱۲۰ کیلومتر نوار ساحلی در حاشیه دریای خزر، از موقعیت استراتژیک برای توسعه تجارت، گردشگری و صنایع دریایی برخوردار است اما توسعه نیافتگی زیرساختهای بندری، این استان را از بهرهمندی کامل از این ظرفیتها محروم کرده است.…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
توسعه دریامحور بدون پیوند بینالمللی و بخش خصوصی!
در نشست مشترک هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور، اگرچه بر اهمیت تحول سواحل شمالی و جنوبی کشور تأکید شد، اما هیچ اشارهای به نقش سرمایهگذاران خارجی در این مسیر صورت نگرفت؛ موضوعی که میتواند نشانگر ادامه رویکرد درونگرایانه دولت در…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
چندگانگی مرجعیت، بزرگترین مانع بهرهبرداری پایدار از دریا و سواحل!
سی نیوز-* حوزه توسعه دریامحور در سالهای اخیر با مشکلی جدی مواجه شده که کارشناسان آن را وارونگی فرآیند توسعه مینامند. در این وضعیت اقدامات و پروژهها پیش از تدوین نقشه راه ملی اجرا میشوند و این امر موجب پراکندگی منابع، کاهش هماهنگی میان…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
زمان پایان تعمیرات سایتهای ترافیک دریایی جزایر هرمزگان اعلام شد
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در حال حاضر تعمیرات اساسی سایتهای ترافیک دریایی جزایر استان حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشبینی میشود این طرح تا پایان سال 1405 بهطور کامل به اتمام برسد.
حمید کمالی،…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
از سَنَد تا ساحل؛ چرا توسعه دریایی ایران همچنان روی کاغذ است؟!
سی نیوز-* در نگاه اول سیاستگذاری دریایی در کشورما تصویری از برنامهریزی منسجم و اهداف بلندمدت ارائه میدهد. از توسعه بنادر و گسترش حملونقل دریایی گرفته تا ارتقای فناوریهای نوین و گفتمان «اقتصاد آبی»، اسناد متعددی در دهههای اخیر تدوین…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
وزارت صنعت هشدار داد ؛ اجرای کامل قانون توسعه صنایع دریایی ضروری است
قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی کشور، پرداخت ده درصد از هزینه حمل مایعات نفتی و گازی وارداتی و صادراتی توسط ناوگان غیرایرانی به حساب صندوق توسعه صنایع دریایی را الزامی کرده است. این اقدام، هم از منظر مالی و هم سیاستگذارانه، ابزاری…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...