قطر به دنبال مسیر جدید کشتیرانی به شمال آفریقا است

 

قطر در حال بررسی ایجاد یک خط کشتیرانی جدید برای دستیابی بهتر به بنادر شمال آفریقا است.

به گزارش سایت سی نیوز، این کشور قصد دارد از بندر حمد تا شمال آفریقا یک خط جدید کشتیرانی ایجاد کند. با ایجاد این خط، دسترسی به چند کشور شمالی آفریقا از جمله تونس، مراکش و دیگر کشورهای عرب برای توسعه و تقویت تجارت دوجانبه آسان تر خواهد شد.

ایده معرفی خط جدید کشتیرانی تنها به شمال آفریقا محدود نشده و کارکردی برای ورود به دروازه اروپا و ایجاد رابطه میان بندر چند میلیارد دلاری حمد خواهد داشت. به گفته بازرگانان قطری، این امکان در آینده وجود دارد تا در کنار این بندر، مجتمع های تجاری و غذایی و صنعتی جدید نیز شروع به کار کند.

به نظر می رسد که در ابتدای کار، فعالیت این خط  با ارتباط میان بندر حمد و بنادر تونس آغاز شود.

محمد بن احمد الکواری، نایب رئیس اتاق بازرگانی قطر در همین رابطه گفت: « از آنجا که قطر در حال دست یابی به امنیت غذای با ایجاد یک مرکز در بندر حمد است، تلاش می کند تا با ایجاد مشارکت های استراتژیک با کشورهای شمال آفریقا و اروپا در پی تامین مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز خود باشد.»

الکواری  با اشاره به نقش مهم تونس در این روند افزود: «تونس به عنوان یک کشور عربی ظرفیت عظیمی برای گسترش همکاری ها با قطر دارد. ضمن اینکه ما با کشورهایی نظیر روسیه، هند، پاکستان، استرالیا و دیگر کشورها برای تامین گندم، برنج و دیگر دانه های غذایی به منظور تامین امینت غذایی و همین طور صادرات مجدد این کالاها به سایر کشورهای منطقه و فراتر از آن توافقاتی را انجام داده ایم و تونس می تواند یکی از شرکای اصلی ما در این زمینه باشد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.