نفتکش‌های روسی چراغ خاموش حرکت می‌کنند

به گزارش سی نیوز، به نقل از بلومبرگ، نفتکش‌های روسی حامل محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، به میزان زیادی، حرکت خود را پنهان می‌کنند؛ پدیده‌ای که برخی از کارشناسان دریانوردی، آن را تلاش‌هایی برای دور زدن تحریم‌های بی سابقه علیه عنوان می‌کنند.

بر اساس اعلام شرکت «ویندوارد»، در هفته منتهی به 25 ماه مارس، حداقل 33 مورد از اقدام موسوم به «فعالیت خاموش» نفتکش‌های روسی را مشاهده کرده که بیش از دو برابر میانگین هفتگی در سال گذشته برابر با 14 مورد بوده است.

«فعالیت خاموش» به وضعیتی گفته می‌شود که سیستم ردیابی برای مشخص شدن موقعیت مکانی خاموش شده باشد. این فعالیت خاموش، بیشتر در منطقه اقتصادی انحصاری روسیه صورت گرفته است.

کشتی‌های تجاری بر اساس قانون بین المللی دریانوردی ملزم هستند، سیستم شناسایی اتوماتیک (AIS) را هنگامی که در دریا هستند، روشن کنند.

غیرفعال کردن یا دستکاری سیستم شناسایی موقعیت مکانی کشتی‌ها، در راس اقدامات دور زدن تحریم‌ها ذکر شده وزارت خزانه داری آمریکا در ماه می سال گذشته، قرار گرفته بود.

از زمان درگیری نظامی روسیه و اوکراین، غرب تحریم های وسیعی علیه این کشور وضع کرده است، از جمله، آمریکا، واردات نفت و گاز روسیه را ممنوع کرد و انگلیس نیز اعلام کرد خرید نفت از روسیه را تا پایان امسال قطع خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.