۳ پیکر خدمه نفتکش سانچی شناسایی شدند؛ میلاد آروی، مجید نقیان و محمد کاووسی، شهدای حادثه سانچی

 

دبیرخانه کمیته ویژه رسیدگی به حادثه سانچی اعلام کرد:شناسایی پیکر یافت‌شده سه خدمه شناور سانچی بر پایه آزمایش دی.ان.ا. که چندی پیش در آبهای دریای چین غرق شد، به نتیجه رسید.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرو دریانوردی،دبیرخانه کمیته ویژه رسیدگی به حادثه سانچی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در مورد جعبه سیاه سانچی، شناسایی ۳ تن ازخدمه نفتکش، پیگیری وضعیت خانواده سانچی  بیانیه ای صادر کرد.متن بیانیه در ادامه می آید:

با سلام به ملت شریف ایران، به ویژه خانواده‌های داغدار شهدای کشتی سانچی

به اطلاع می‌رساند در جلسه مورخ ۷ بهمن ماه که به ریاست نماینده رئیس جمهور و رئیس کمیته ویژه رسیدگی به حادثه سانچی برگزار شد، گزارش سازمان‌های مربوطه در خصوص بررسی سانحه کشتی سانچی ارائه شد. ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های محترم شهدای کشتی سانچی موارد ذیل اعلام می‌گردد:

۱- مقرر شد شرکت ملی نفتکش بر اساس مفاد بیمه‌ای خود اقدامات حقوقی لازم را در خصوص کشتی سانچی بر اساس کنوانسیون حقوق بین‌المللی دریایی تداوم بخشد.

۲- سازمان بنادر و دریانوردی مکلف شد تا بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی نسبت به پیگیری علل سوانح در کمیته بین المللی بررسی علل سوانح اقدامات لازم مبذول دارد، لازم به توضیح است بر اساس گزارش سازمان مذکور

از خدمه کشتی کریستال مصاحبه و از کشتی مذکور معاینه به عمل آمده است.

همچنین VDR یا جعبه سیاه دو کشتی کریستال و سانچی در اختیار نمایندگان سازمان بنادر قرار گرفته است.

۳- . بر اساس گزارش پزشکی قانونی پیکر خدمه شناور سانچی بر اساس آزمایش DNA شناسایی و اسامی شهدای خدمت دولت به شرح ذیل است:

الف) شهید میلاد آروی

ب) شهید مجید نقیان

ج) شهید محمد کاووسی.

کمیته در پایان بیانیه تصریح می‌دارد پیگیری‌های لازم برای انتقال پیکر شهدای مذکور از سوی شرکت ملی نفتکش انجام خواهد شد و اطلاعات مربوطه متعاقبا اعلام می شود. همچنین شرکت ملی نفتکش مکلف به تداوم پیگیری مسائل مربوط با خانواده‌های سانچی شد.

حادثهٔ تصادف ۲ کشتی در آب‌های روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ (۶ ژانویهٔ ۲۰۱۸) ام‌وی سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود، جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با یک کشتی فله‌بر چینی با ۶۴ هزار تن بار غله به نام «کریستال» در سواحل چین برخورد کرد که بر اثر آتش سوزی و انفجار پس از ۸ روز ۳۲ خدمه شامل ۳۰ نفر ایرانی و ۲ نفر بنگلادشی جان باختند.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.