دکتر خرازی در بازدید ‌از بندر چابهار عنوان کرد: توسعه چابهار و مکران آینده اقتصادی کشور را روشن می سازد

 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: توسعه چابهار و سواحل مکران آینده روشنی برای کشور دارد و بندر چابهار بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر ترانزیت برای کشورهایی مانند چین است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب در نشست بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های توسعه‌ای چابهار و سواحل مکران هدف از سفرش به چابهار را بررسی مسائل و مشکلات پیش روی طرح‌های توسعه‌ای بندر چابهار و سواحل مکران اعلام کرد.

خرازی اظهار داشت: با توجه به ابعاد بین‌المللی طرح‌های بندر چابهار و اهمیت چابهار و سواحل مکران، بازدیدهایی از این طرح‌ها انجام شد تا متناسب با مسائل آن، راهبردهایی جهت تقدیم به رهبر معظم انقلاب تهیه شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران، افزود: توسعه چابهار و سواحل مکران آینده روشنی برای کشور دارد و بندر چابهار بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر ترانزیت برای کشورهایی مانند چین است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هماهنگی یکپارچه دولت برای ایجاد پروژه‌های زیرساختی، تولیدی و صنعتی بسیار مهم است زیرا تحقق هرچه سریعتر این موضوع، در جذب سرمایه‌گذاران خارجی مؤثر خواهد بود.

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این بازدید اظهار کرد: بندر اقیانوسی چابهار به عنوان پل دسترسی به کشورهای آسیای میانه و CIS  ‌مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار دارد که جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در استان و ‌ترانزیت محموله ۱۰۰ هزار تنی کالای کشور هند از طریق بندر چابهار به افغانستان تثبیت جایگاه بندر چابهار در ترانزیت کالاست.

آقایی خاطرنشان کرد: با نگاه توسعه‌ای دولت و مقام معظم رهبری به سواحل مکران، تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل احداث خط راه آهن چابهار – ایرانشهر و توجه موکد سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر ریل پایه، بندر چابهار با برخورداری از مزایا، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.