10 فروند شناور تندروی ساخت ایران تحویل سازمان شیلات شد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این آیین گفت: این شناورها با قابلیت سرعت 40 گره دریایی، کاهش صدای موتور و مصرف سوخت پایین از قدرت عمل زیادی برخوردارند.
امیردریادار امیر رستگاری افزود: این شناورها با نام ‘گُلف’ توسط متخصصان افتخارآفرین صنایع دفاعی وزارت دفاع در شیراز ساخته شده اند.
وی اظهار کرد: این شناورها در راستای تفاهم نامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین نیازمندی های سازمان شیلات ایران ساخته و تحویل این سازمان شدند.
مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از این تفاهم نامه به عنوان تحقق جلوه های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر نیروهای مومن و متخصص ایرانی یاد کرد و گفت: در این تفاهم نامه، طراحی و ساخت 70 فروند شناور گلف و 18 دستگاه جرثقیل بازودار کنار اسکله پیش بینی شده و در دستور کار است.
رستگاری افزود: این شناورها با هدف تجهیز سازمان شیلات ایران و استفاده از آنها در بنادر و مناطق دریایی کشور ساخته شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت های فناورانه صنعت بومی در حوزه دریایی، این شناورهای تندرو قابلیت انجام ماموریت های متنوعی را در عرصه دریایی دارا هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: دریادلان عرصه علم و فناوری دریایی در وزارت دفاع با بومی سازی انواع شناورهای مورد نیاز نیروهای مسلح و دیگر بخش های کشور ، ایران را از وابستگی به سایر کشورها بی نیاز کرده اند.
وی اظهار کرد: راهبرد سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع، خودکفایی و بومی سازی نیازمندی های نیروهای مسلح و کمک به پیشرفت صنعتی کشور در حوزه دریایی کشور است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.