افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت کانتینرها

به گزارش سرویس بین الملل سی نیوز به نقل از آژانس آنادولو، تنش‌های اخیر در دریای سرخ موجب افزایش بی‌سابقه قیمت حمل و نقل کانتینرها شده است. طی شش ماه گذشته، قیمت کانتینرهای ۴۰ فوتی (۱۲.۱ متری) به میزان ۱۲۰ درصد افزایش یافته و به ۵،۸۶۸ دلار رسیده است. این افزایش قابل توجه ناشی از حملات حوثی‌های یمن، به کشتی‌های اسرائیلی بوده که باعث شده کشتی‌ها مسیر خود را به دماغه امید نیک در جنوب آفریقا تغییر دهند.

کشتی‌های تجاری که به دلیل حملات در دریای سرخ مجبور به تغییر مسیر خود به دماغه امید نیک شده‌اند، زمان سفر خود را ۱۰ تا ۱۴ روز افزایش داده‌اند. این تغییر مسیر منجر به افزایش ۱۲۵ درصدی ترانزیت‌های تجاری از این مسیر شده است.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Drewry، شاخص جهانی کانتینر (WCI) در هفته منتهی به ۴ ژوئیه ۱۰ درصد افزایش یافته و نسبت به همان هفته در سال گذشته، ۲۹۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین، شاخص WCI برای کانتینرهای ۴۰ فوتی در مسیرهای شانگهای-نیویورک و شانگهای-لس آنجلس به ترتیب ۱۳۷ درصد و ۱۷۴ درصد افزایش یافته است.

این تغییرات عمده در بازار حمل و نقل دریایی نشان‌دهنده تأثیرات شدید تنش‌های منطقه‌ای بر قیمت‌ها و زمان حمل و نقل کالاها است، که نیازمند توجه و برنامه‌ریزی دقیق‌تری از سوی شرکت‌های حمل و نقل و تجاری است.

منبع: آژانس آنادولو

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.