آمریکا:۶۵ کشور تحت تأثیر حملات حوثی هادر دریای سرخ قرار گرفته‌اند

سی نیوز-سرویس بین الملل– حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ باعث کاهش 90 درصدی حجم جابجایی بار در این منطقه شده که با افزایش هزینه‌های بیمه، بازگشت شرکت‌های حمل و نقل به این منطقه با چالش‌های زیادی روبرو شده است.کشور

بر اساس گزارشی از سازمان اطلاعات دفاعی آمریما(DIA)، تغییر مسیر کشتی‌ها به دور آفریقا حدود 11,000 مایل دریایی و یک میلیون دلار هزینه سوخت به سفرها افزوده است.

این گزارش می‌گوید: «برای بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی، هزینه‌های ترکیبی شامل پاداش خدمه و بیمه خطر جنگ  تقریباً 1000 درصد بیشتر از هزینه‌های پیش از تنش ها شده است .

تا اواسط فوریه، حق بیمه برای عبور از دریای سرخ به 0.7 تا 1 درصد از کل ارزش کشتی رسیده است، در حالی که قبل از افزایش حملات حوثی‌ها در دسامبر 2023، این مقدار کمتر از 0.1 درصد بود.

این گزارش اضافه می کند که تا به امروز، حداقل 65 کشور تحت تأثیر این حملات قرار گرفته‌اند .

در این مدت، بیش از دوازده کشتی تجاری در حملات پهپادی و موشکی هدف قرار گرفته‌اند که از جمله، کشتی باری Rubymar متعلق به انگلستان  که در ماه مارس غرق شد. همچنین، حوثی‌ها در ماه نوامبر خبر دادند که کشتی Galaxy Leader را توقیف کرده‌اند.مقامات ژاپنی بعداً اعلام کردند که این کشتی توسط شرکت NYK اداره می‌شد و دارای خدمه چندملیتی 25 نفره بود که محل اقامت فعلی آنها همچنان نامشخص است.

حوثی‌های یمن پیش از این  اعلام کرده بودند که هدف این حملات، پایان دادن به حملات اسرائیل علیه غزه است و این اقدامات در واکنش به جنگ اسرائیل علیه غزه صورت گرفته  و هدف آن توقف این جنگ می‌باشد.

منبع:https://theloadstar.com/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.