دستیار رئیس جمهور روسیه: عمق کانال ولگا را به 4.5متر افزایش می‌دهیم

ایگور لویتتین، در پاسخ به سوال خبرنگاران حاضر در حاشیه نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و فدراسیون روسیه، پیرامون نقش روسیه در برطرف سازی مشکلات زیرساخت های توسعه کریدور شمال- جنوب، حمل و نقل و ترانزیت از طریق ایران را بسیار مهم دانست.

به گزارش خبرنگار سی نیوز، دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: برای ما حمل و نقل و ترانزیت از طریق ایران خیلی مهم است. بویژه از همه مهم تر بحث راه آهن است که بسیار اهمیت دارد. برای همین دولت روسیه تصمیم گرفته راه آهن رشت-آستارا را پس از فاینانس بسازد، ولی این فقط پله اول است.

وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد که حجم کالا را به 30 میلیون تن افزایش بدهیم. دولت روسیه بودجه ای را برای ساخت کشتی ها در دریای کاسپین تعیین کرده است. همچنین ما انتظار همکاری از طرف کشورهای هند و ایران را برای توسعه کریدور شمال-جنوب داریم.

لویتتین در پاسخ به سوال دیگری درخصوص توسعه ناوگان دریایی دریای کاسپین تاکید کرد: ما امکان ساخت کشتی هایی را در روسیه داریم و بودجه برای لیزینگ این کشتی ها تعیین شده است و شرکت هایی که برای در اختیار داشتن کشتی ها درخواست دارند، می توانند در همین لحظه درخواست هایشان را ارسال کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما امسال تمامی تلاش خود را خواهیم کرد که عمق کانال ولگا را به 4.5متر افزایش بدهیم و این درخواستی است که تجار از ما دارند.

 

 

انتشار اختصاصی: سی نیوز

منبع: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49375

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.