بندر اقیانوسی چابهار، نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباطات و کمک های بشردوستانه دارد

معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند در حاشیه نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و فدراسیون روسیه، در جمع خبرنگاران درباره ارزش و اهمیت کریدور شمال-جنوب در چارچوب همکاری با ایران و روسیه، بندر چابهار را به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران دارای نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباطات و همین طور کمک های بشردوستانه دانست.

به گزارش خبرنگار سی نیوز، معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند گفت: باور من این است که کریدور شمال-جنوب نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط بین کشورهای منطقه ایفا می کند و از اهمیت خاصی برخوردار است. از سوی دیگر درخصوص مشارکت هند، همانطور که در جریان هستید، کشور ما پیش از این درخصوص بندر چابهار فعالیت مشترکی را با جمهوری اسلامی ایران داشت و جناب آقای وزیر(دکتر بذرپاش) اشاره کردند، سند نهایی آن بزودی به امضا خواهد رسید.

ویکرام میسری افزود: این بندر چنانکه تاکنون نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباطات و همین طور کمک های بشردوستانه بخصوص برای افغانستان داشته در آینده هم نقش بسیار اساسی در گسترش حجم مبادلات تجاری در منطقه و حتی اوراسیا و از طریق آن به اروپا قطعا خواهد داشت.

وی درخصوص ارزیابی نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و فدراسیون روسیه بیان داشت: باید بگویم نشست مثبتی بود و نکات مهمی مورد بحث قرارگرفت. همینطور فعالان بخش خصوصی هم نظرات خودشان را مطرح کردند و امیدواریم که نتایج مثبت آن بزودی در عرصه میدانی هم دیده شود.

معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند درباره ارزش تجاری و بازار موجود در مسیر کریدور شمال-جنوب برای هند خاطر نشان ساخت: چابهار بندر بسیار مهمی برای ایران و تنها بندر اقیانوسی این کشور است و همینطور امروز روسیه پنجمین اقتصاد بزرگ اروپاست و در نظر گرفتن همه این فاکتورها با هم نشان می دهد که نفس کریدور و فرصت های موجود در آن از نقطه نظر تجاری چه اهمیتی می تواند برای کشورهای مشارکت کننده داشته باشد.

 

انتشار اختصاصی: سی نیوز

منبع: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49387

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.