اولین دوره آموزشی کاربردی چارترینگ پیشرفته در مرکز آموزش انجمن برگزار شد

فرداد فیروزپور، مدرس مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درباره برگزاری دوره آموزشی چارترینگ پیشرفته به خبرنگار سی نیوز گفت: با توجه به ماهیتی که این دوره دارد، دانش پژوهان شرکت کننده می بایستی اطلاعات اولیه در خصوص کشتی را داشته باشند. مباحث ارائه شده در این دوره درباره اجاره شناورها، نحوه مذاکره درست و صحیح و دریافت اطلاعات از صاحبان کالا، شناورها و اونرها است و اینکه چه اطلاعاتی بعد از پردازش به صاحب کشتی ارائه بدهند را توضیح می دهد؛ یعنی ما فقط نقش فورواردر را نداریم که اطلاعاتی را از بخش های کانتینری و لاین بگیریم و به مشتری ارائه دهیم.

وی درباره اهداف مهم این دوره آموزشی افزود: ما در این دوره سعی می کنیم کار چارتر کردن و چارتر اوت را آموزش بدهیم، یعنی اجاره کند و بعد اجاره کردن را یاد بگیرد. وقتی دانش پژوه این توانایی ها را یاد بگیرد، طبیعتا کار بروکری و اجاره کردن و همه مسائلی که لازم است برای محمولات فله یا چارترکردن شناورها در آن گنجانده می شود.

 فیروزپور درباره چالش های آموزشی و استقبال دانش پژوهان گفت: مشکل اصلی که داریم این است که دانش پژوهان این دوره بیشتر جنبه کانتینری کالا (تجارت و محمولات کانتینری) را می دانند و خیلی از اطلاعات کشتی را ندارند. یعنی حتی نسبت به شناخت ساختار کشتی آشنایی خوبی ندارند. خوشبختانه دانش پژوهان علاقه مندی زیادی از خود برای حضور در دوره آموزشی چارترینگ پیشرفته نشان دادند که سعی می کنیم تا آنجایی که وقت داشته باشیم آموزش های جامعی را ارائه کنیم.

مدرس مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درا دامه توضیح داد: این دوره برای اولین بار درحال برگزاری است و قبلا چارترینگ شناور با سیلابس های محدودتری برگزار می شد. خوشبختانه با راهکاری که مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران پیدا کرد، یک دوره تکمیلی طراحی و درحال اجرا می باشد.

وی ضمن تشکر از سرکار خانم بن فیری، مدیر مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و همکاران ایشان بابت برگزاری این دوره آموزشی کاربردی خاطرنشان ساخت: پیشنهاد می کنم برگزاری دوره های بعدی با اختصاص زمان بیشتر برنامه ریزی گردد تا جوابگوی پاسخ به سوالات متعدد دانش پژوهان نیز باشیم.

 

تولید و انتشار اختصاصی خبر: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47669

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.