پیشرفت ١٣ درصدی احداث پایانه مکانیزه غلات شماره ٣ مجتمع بندری امام‌ خمینی(ره)

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با از سرگیری عملیات اجرایی احداث پایانه مکانیزه شماره ٣ غلات بندر امام خمینی(ره)، پیشرفت فیزیکی این پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ١٣ درصد رسید.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با از سرگیری عملیات اجرایی احداث پایانه مکانیزه شماره ٣ غلات بندر امام خمینی(ره)، پیشرفت فیزیکی این پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ١٣ درصد رسید.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: به دنبال شروع مجدد عملیات اجرایی احداث این پایانه، ١٢٠ هزار تن مخلوط به منظور بهسازی بستر وارد کارگاه عملیاتی شده است.

بهرامی با اشاره به ورود ۶٠٠ قطعه شمع بتنی سانتریفیوژ به کارگاه این پروژه برای تکمیل مراحل تحکیم بستر گفت: عملیات اجرایی در این مرحله با ورود و بهره‌گیری از ١١ دستگاه انواع تجهیزات سنگین راهسازی و ساختمان‌سازی در حال انجام است.

وی همچنین از کوبیده شدن شمع‌ها برای انجام تست‌های استاتیکی خبر داد و اظهار کرد: از مجموع ١۴ لایه با ضخامت هر لایه ٢٠ سانتیمتر، ١٠ لایه برای احداث زیرفونداسیون سیلوها و گالری انتقال خاکریزی شده است.

معاون مهندسی و عمران در خصوص تأمین تجهیزات این پایانه تصریح کرد: دو دستگاه مکنده ساخت شرکت‌های مطرح جهان به همراه تجهیزات مربوطه خریداری شده و به زودی مراحل انتقال آن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

بهرامی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای احداث این پایانه مکانیزه خاطرنشان کرد: این پایانه مکانیزه مشتمل بر سیلوهای ذخیره غلات، خطوط ریلی داخلی، یک باب انبار به مساحت ۵ هزار متر و گالری انتقال غلات از اسکله به سایت به طول هزار متر است که در صورت تکمیل و بهره‌برداری، ٣ میلیون تن بر ظرفیت تخلیه و بارگیری غلات در این مجتمع بندری افزوده خواهد شد.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با بهره‌گیری از مشارکت‌های بخش خصوصی اقدام به توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری از جمله پایانه‌ها و اماکن انبارش و نگهداری کالای اساسی کرده است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تخلیه و بارگیری این گروه کالایی در این مجتمع بزرگ بندری به ٣٠میلیون تن در سال خواهد رسید.

 

بازنشر محتوا: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/134521

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47605

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.