​بازدید سفیر نیکاراگوئه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بندر بوشهر

ایساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در بازدید از بندر بوشهر از نزدیک با ظرفیت ها و برنامه های توسعه ای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آشنا شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این بازدید اظهار کرد: بندر بوشهر یکی از بنادر تاریخی و با سابقه استان است که از دیرباز مهد فعالیت تجار و بازرگانان کشورهای مختلف بوده است.

محمد قاسمی افزود: ظرفیت توسعه ای بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده است که اکنون پروژه های زیرساختی ارزشمندی در این محدوده در دست اجرا است.

وی ادامه داد: احداث اسکله نفتی، پایانه چند منظوره و کانتینری، اسکله کالاهای فله و مایع از برنامه های شاخص برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بندر بوشهر است.

قاسمی اظهار کرد: بندر بوشهر در راستای برنامه های توسعه‌ای خود همواره آماده مراودات تجاری با کشورهای مختلف است که در این زمینه از همکاری و توسعه روابط با کشور نیکاراگوئه نیز استقبال می کند.

وی گفت: اکنون بندر دیر در جنوب استان بوشهر به عنوان یکی از بنادر پیشگام جنوب کشور در صادرات به کشور قطر است که در کنار آن سایر بنادر استان نیز آماده نقش آفرینی در عرصه تجارت خارجی و بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

گفتنی است ایساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه با هدف بررسی ظرفیت های بوشهر برای خواهرخواندگی با یکی از شهرهای کشور خود به این بندر سفر کرده است.

سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم و متحد نیکاراگوئه است که با چنین ارتباط مستحکمی حضور در بوشهر به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران مایه فخر و مباهات است.

ایساک لنین‌براوو اظهار کرد: روابط استراتژیک ایران و نیکاراگوئه در شرایط بسیار خوبی است و سفر ۲ ماه آینده رئیس جمهور ایران به کشور ما به تعمیق بیشتر روابط دو کشور کمک می‌کند.

وی افزود: برای نیکاراگوئه بسیار مهم و حائز اهمیت است تا بوشهر با شهر بلوفیلدز تفاهنام خواهرخوانندگی امضا کند چرا که این مهم زمینه‌ساز اجرا پروژه‌هایی مشترک برای دو شهر یاد شده است.

سفیر نیکاراگوئه در ایران تصریح کرد: استان بوشهر از لحاظ تجاری ظرفیت بسیار زیادی دارد که این ظرفیت می‌تواند به توسعه روابط تجاری ایران و نیکاراگوئه کمک کند.

لنین‌براوو یادآور شد: کشور نیکاراگوئه بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی است و شهر بلوفیلدز به عنوان یکی از شهرهای مهم و بندری این کشور ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62732

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47130

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.