خارج‌سازی شناورهای مغروقه از حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ با هدف ارتقا سطح ایمنی تردد و حفظ محیط زیست دریایی از شناورهای مغروقه پاک‌سازی شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای وظایف حاکمیتی اداره کل برای ایمن‌سازی آبراه‌های استان از سالیان گذشته نسبت به خارج سازی شناورهای مغروقه و رها شده اقدام‌ شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا دو فروند شناور مغروق و رها شده در حوضچه جزیره خارگ به نام‌های یدک کش نوید و بارج آنیا که محدودیت‌های بسیاری برای تردد دریانوردان ایجاد کرده بود در کمترین زمان ممکن از محل حوضچه خارج‌سازی از این حوضچه خارج سازی شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این دو مغروقه علاوه بر ناایمن کردن دریانوردی، مشکلات زیادی در بهره برداری از اسکله مروارید خارگ و همچنین مشکلات زیست محیطی خاص خود را در حوضچه ایجاد کرده بود.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش نیروهای عملیاتی پروژه پاک‌سازی حوضچه جزیره خارگ در کمتر از یک ماه به اتمام رسید که در نوع خود بی سابقه به شمار می‌رود.

شکیبی نسب یادآور شد: پاک‌سازی حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی بنادر استان بوشهر از اولویت‌های راهبردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که با انجام پایش‌های مستمر نسبت به شناسایی اولویت‌های محل اجرا پروژه پاک سازی اقدام می‌شود.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62744

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47126

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.