جذب 600 نفر نیروی جویای کار بومی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

بهروز آقائی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در آیین قدردانی از کارگران و کارفرمایان نمونه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، با قدردانی از تلاش نیروهای کارگری این مجتمع بزرگ بندری دستاوردهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان را در صیانت از حقوق کارگران تشریح کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان که در جمع کارگران و کارفرمایان نمونه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه 421 شرکت در حوزه‌های مختلف در این مجتمع بندری مشغول به کار هستند، اظهار داشت: 12 هزار نیرو در بخش‌های متعدد مجتمع بندری مشغول به کار هستند و به همت و توان این نیروهای پرتلاش فرآیندهای جاری انجام می‌گیرد که جای دارد از زحمات و تلاش آنان قدردانی کنم.

آقائی با بیان اینکه تلاش این اداره کل با پیگیرهای مکرر تلاش کرده است حقوق و مزایای کارگران شاغل در مجتمع بندری اواخر هر ماه پرداخت شود، گفت: غالبا شرکت‌ها در این خصوص همکاری کرده و حقوق و مزایا را با کمترین تأخیر پرداخت می‌کنند و معوقات پرداختی به کمترین زمان ممکن رسیده است.

وی با اشاره به اهتمام این اداره کل در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل گفت: از ابتدای سال جاری طرح طبقه‌بندی مشاغل از ابتدای سال جاری در 32 شرکت به اجرا در آمده است و با بروزرسانی‌های مجدد تلاش می‌شود حداکثر مطالبات کارگران در این طرح ملاحظه و تأمین شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه بازرسی از شرکت‌های فعال در این مجتمع بندری به منظور کاهش تضییع حقوق کارگران و کارفرمایان به طور مکرر و مستمر انجام می‌شود، گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی ادواری برای کارگران، تلاش شده است نیروهای فعال را نسبت به حقوق و مسئولیت‌های خود توجیه کرده و آگاهی آنان را از این طریق ارتقاء دهیم.

آقائی بومی‌گزینی را از اصول ضروری و مورد تأکید این اداره کل در جذب نیروهای جدید عنوان کرد و تصریح کرد: جذب نیروهای بومی در استان خوزستان به عنوان چالش مطرح شده است و این موضوع همواره در دستور کار قرار گرفته است و قرارگاه کار حسب دستور رئیس جمهور در این اداره کل تشکیل شده است.

وی با اشاره به نیازمندی شرکت‌های فعال در این بندر به نیروهای صاحب تخصص در حوزه‌های بندری، از راه‌اندازی دانشگاه جامع کاربردی با همکاری یکی از شرکت‌های بخش خصوصی خبر داد و گفت: این دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی پس از جانمایی فعالیت خود را برای آموزش نیروهای تخصصی آغاز می‌کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه برای نخستین پس از انقلاب اسلامی مسأله پوشش بیمه‌ای کارگران تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در حال ساماندهی است، اظهار داشت: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با محوریت این اداره کل موفق شدیم پوشش بیمه‌ای نیروهای موسوم به خنکار را به میزان کارکرد کارگران در هفته به نتایج مطلوبی برسانیم.

آقائی با اشاره به جذب 600 نفر نیروی جدید در مجتمع بندری در سال گذشته بیان کرد: اغلب این نیروها از نیروهای بومی جویای کار در منطقه هستند و این موفقیت در حالی به دست آمد کارفرمایان با مسائل و مشکلاتی مختلفی درگیر بودند اما با مدیریت صحیح موضوعات از اخراج نیروهای فعال جلوگیری به عمل آمد و امکان جذب این تعداد نیرو نیز فراهم شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش و مساعدت بیشتر که در اثر هم افزایی کارگران و کارفرمایان حاصل خواهد شد، امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتری به جامعه کارگری فراهم شود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://bikport.pmo.ir/fa/news/62720

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47125

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.