محتوای کتاب «توسعه دریایی؛ از ایده تا عمل»اهمیت بسیاری دارد

رئیس بخش حمل و نقل دریایی مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی درباره برداشت خود از مطالعه کتاب «توسعه دریایی؛ از ایده تا عمل» گفت: نویسنده بدون اینکه وارد جزئیات و پیچیدگی هایی چون: آمار، اعداد و ارقام و نمودارهای متعدد شود، یک تصویر کلی و بزرگ از بحث های مرتبط با دریا به قلمی شیوا و مخاطب پسند ارائه می دهد؛ هم برای کسی که از بیرون به مسئله نگاه می کند می تواند جذاب و جالب باشد و هم برای بخش تخصصی بسیار اهمیت دارد.

دکتر سیده معصومه صداقی در ادامه افزود: از آنجایی که مباحث دریایی آنقدر متنوع است که با وجود متخصصین ارزشمند در حوزه خودشان، کسی نمی تواند ادعا کند که در همه آنها متخصص است و داشتن یک نگاه یکپارچه می تواند خیلی کمک کننده باشد.

وی اظهار داشت: نکته جالب دیگر درباره این کتاب این است که در عین سادگی و روان بودن مبانی بیانی آن،در جای جای سطرهای آن تعاریف تخصصی دیده می شود که بسیار هنرمندانه در متن کتاب گنجانیده شده است.

رئیس بخش حمل و نقل دریایی مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی بیان داشت: هر جایی که زیرساخت و تجربه و نیروی متخصصی وجود دارد، نویسنده نگاه و نظرات مثبت و سازنده ای نسبت به پتانسیل های موجود دارد و در عین حال هم خوب به محدویت ها اشاره شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

تولید و انتشار اختصاصی خبر و عکس: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47060

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.