افزایش توان عملیاتی بنادر غرب هرمزگان با بهره‌برداری از چهار طرح عمرانی و بندری

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از بهره‌برداری چهار طرح عمرانی و بندری در حوزه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با هدف افزایش توان عملیاتی، ایمنی و تخلیه و بارگیری کالا با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولیدات ملی خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان درباره این چهار طرح عمرانی و بندری، اظهار داشت: این چهار طرح شامل تسطیح و زیرسازی ۲ هکتار از اراضی دپو خودروهای ترانزیتی، تعمیرات اساسی ساختمان عملیات بندر، تعمیرات اساسی دیوارهای پیرامونی بندر و بهره‌برداری از مهمان‌سرا پس از تعمیرات اساسی است.

وی با اشاره به زیرسازی ۲ هکتار از اراضی دپوی خودروهای ترانزیتی با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال گفت: تحقق این مهم در افزایش عملکرد فعالیت های بندری و دریایی نقش به‌سزایی ایفا خواهد کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در این راستا گفت: با توجه به جایگاه راهبردی بندرلنگه در حوزه مبادلات کالاهای فله و یخچالی و ترانزیت خودرو، توسعه اراضی و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در این بنادر و همچنین توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دریامحور می‌تواند رونق بیشتر اقتصادی منطقه و به تبع آن افزایش اشتغال در بندرلنگه را رقم بزند.

سالاری افزود: همچنین با توجه به اهمیت افزایش ضریب امنیتی و زیباتر شدن فضای شهری، دیوارهای پیرامونی بندر با اجرای دیوار و اصلاح و تعویض نرده‌های فلزی به طول حدود ۲ کیلومتر نیز با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شد.

به گفته وی، با توجه به تأثیر رطوبت هوا بر فرسودگی و زنگ‌زدگی تاسیسات و تجهیزات داخلی ساختمان‌ها، ساختمان عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه شامل تعویض سقف و اصلاح ساختمان اداری از طریق اجرای پارتیشن، تعویض سیستم تهویه و رنگ‌آمیزی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: با توجه به فرسودگی ساختمان مهمانسرا و هم‌چنین مناسب نبودن فضای داخلی، عملیات تعمیر و بازسازی و همچنین اصلاح پلان معماری برای بهبود کاربری از مردادماه سال ۱۴۰۰ آغاز و پس از اتمام عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال این طرح در حال بهره‌برداری است.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/133424

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47121

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.