در‌خواست دبیرکل IMO از اعضا برای تسریع در کربن‌زدایی از صنعت کشتیرانی

دبیرکل IMO در نشست مقابله با تغییرات آب و هوایی که در سنگاپور از سوی کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی IMO برگزار شد، از اعضای سازمان خواست با استراتژی کربن‌زدایی در صنعت کشتیرانی جاه‌طلبانه و جسورانه برخورد کنند.

به گزارش سی نیوز به نقل از اقتصادسرآمد؛ «کیتاک لیم» در مراسم افتتاحیه این نشست طی سخنانی گفت: معتقدم که بحث تغییرات آب و هوایی و کربن زدایی در صنعت کشتیرانی باید با اهداف بلند پروازانه‌ای پیگیر‌ی شود تا چشم‌انداز مثبتی را در سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ میلادی شاهد باشیم.

وی گفت: باید چارچوبی برای صنعت دریایی جهان در زمینه دستیابی به کشتیرانی سبز تدوین شود تا همه اعضای سازمان IMO اطمینان حاصل کنند هیچ کشوری و هیچ شرکتی از مسیر رو به توسعه عقب نمی‌ماند.

بر اساس این گزارش «اس ایواران» وزیر حمل‌و‌نقل سنگاپور در ادامه این نشست گفت: سنگاپور از تقویت استراتژی مربوط به کربن‌زدایی مضایقه نخواهد کرد و همچنان این استراتژی مورد حمایت ما است.

وی در ادامه گفت: آماده همکاری برای تجدید نظر در استراتژی اولیۀ کربن زدایی در صنعت کشتیرانی هستیم.

«مورتن بودسکوف» وزیر صنعت و تجارت دانمارک گفت: کشور‌ها باید تلاش بیشتری برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از صنعت کشتیرانی انجام دهند.

وی افزود: باید اهداف بلند پروازانه‌ای تعیین شود تا چالش‌های پیشِ روی خود را کاهش دهیم و برای رسیدن به اهداف تعیین شده در توافقنامه پاریس کار‌های زیادی انجام دهیم.

«ویدار اولریکسن» معاون وزیر بازرگانی و شیلات نروژ در پایان این نشست بیان داشت: همه باید برای انجام تغییرات و کربن‌زدایی ترغیب شویم و از دید ما نباید گزینه‌ای به نام انجام ندادن در صنعت کشتیرانی وجود داشته باشد و همه با یک هدف برای کربن‌زدایی تلاش کنیم.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://eghtesadsaramad.ir/Newspaper/item/111693

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46658

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.