معرفی کتاب راهنمای حمل‌ونقل ايمن كانتينرها در دريا

كميته ايراني ICC، كتاب «راهنمای حمل و نقل ایمن كانتینرها در دریا» را كه به همت دو تن از اعضای كمیسیون حمل و نقل و خدمات پشتیبانی كمیته ایرانی ICC،‌ »ملك‌رضا ملك‌پور» و «محمود رستم افشار»، ترجمه شده است، روانه بازار كرد.

به گزارش سی نیوز، با توجه به اهمیت حمل و نقل كانتینری در چند سال اخیر كه باعث تسریع و ایمنی حمل و نقل كالاها و مبادلات بازرگانی می‌شود و با تأكید بر اهمیت حمل و نقل ایمن كانتینرها به‌خصوص در حمل و نقل دریایی، كميته ايراني ICC، اقدام به انتشار كتاب «راهنمای حمل و نقل ایمن كانتینرها در دریا» کرده است. كتاب مذكور، توسط‌ »ملك‌رضا ملك‌پور» و «محمود رستم افشار»، به ترتيب کارشناس خبره حمل و نقل بین‌المللی دریایی و دبير كميسيون حمل و نقل و خدمات پشتيباني كميته ايراني ICC، ترجمه و در اختیار صنعت حمل و نقل و جامعه بازرگانی بین‌المللی قرار گرفته است تا با رجوع به مفاد آن و استفاده از موارد مطروحه در آن ضمن تسریع مبادلات بازرگانی، ایمنی كانتینرها و در نتیجه سلامت حمل كالاهای خود را تضمین نمایند.

آشنایی بیشتر با كانتینرها، روش‌های حمل آنها و استفاده بهینه از نحوه بارگیری و تخلیه كانتینرها می‌تواند موجبات آسایش خاطر بازرگانان و صنعتگرانی را كه محموله آنها در جریان حمل است؛ فراهم نماید.

آگاهی دست‌اندركاران به دانش و اطلاعات رشته‌های مختلف امور بازرگانی مهم‌ترین امر در حصول موفقیت در تجارت بین‌المللی است. اهمیت مقررات و كنوانسیون‌ها در كاربرد آنهاست و كاربرد این مقررات و قوانین جز با آگاهی و اطلاع از روش‌های متداول بررسی و نحوه استفاده آنها در هنگام عقد قراردادهای بازرگانی بین‌المللی میسر و امكان‌پذیر نخواهد بود.

علاوه بر حوادث فوق، موضوع احتمال اضافه بارگیری کشتی‌های کانتینری به علت اظهارات غلط فرستندگان، اظهارنامه غلط و علامت‌گذاری نادرست فرستندگان در مورد کالاهای خطرناک، قصور عوامل ذی‌ربط در روش‌های بارچینی و مهار کالا در داخل کانتینر، از عوامل مؤثر در تدوین کتاب حاضر محسوب می‌شود.

تنها ابزار بهبود مستمر در مطالب گردآوری‌شده در این مجموعه، استفاده بهینه از تکنولوژی اطلاعات توسط خطوط کشتیرانی و مشتریان آنها برای برنامه‌ریزی و کنترل فرآیند عملیات حمل و نقل کانتینری کالا، خواهد بود.

مترجمین این راهنما مطالعه آن را به خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا، فورواردرها و اپراتورهای بندری توصیه می‌نمایند.

کتاب «راهنمای حمل و نقل ایمن كانتینرها در دریا» در ۱۲۰۰ نسخه چاپ شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید با دبیرخانه کمیته ایرانی ICC (شماره تماس ۸۸۳۰۶۱۲۷) تماس حاصل نمایید.

 

مشخصات کتاب:

مترجم
محمود رستم افشار – ملك رضا ملك پور
نوبت و سال چاپ
دوم ۱۳۹۲
قطع و تیراژ
رحلي ۱۲۰۰
قیمت
45,000 تومان
ناشر
انتشارات جنگل
شابک
۶-۱۳۰-۳۱۶-۶۰۰-۹۷۸

 

 

تنظیم و انتشار اختصاصی: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46441

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.