اولین کشتی سبز کانتینری با سوخت متانول به زودی راهی دریا می‌شود

شرکت مرسک از راه‌اندازی اولین کشتی کانتینری سبز با سوخت متانول تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از  مانا؛ این کشتی با ظرفیت ۲۱۰۰ teu اولین کشتی از ۱۹ فروند کشتی است که با استفاده از سوخت متانول به کره جنوبی سفارش داده شده است.

این کشتی که ۱۷۲ متر طول دارد در ژوئیه سال ۲۰۲۱ میلادی به شرکت هیوندای کره جنوبی سفارش داده شده و تحویل آن قبل از پایان سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

بر اساس این گزارش در آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی شرکت مرسک هشت فروند کشتی به ظرفیت ۱۶۰۰۰ teu با سوخت متانول سبز به صنایع شنگین هیوندای کره جنوبی سفارش داد، سپس چهار کشتی دیگر به ظرفیت ۱۷۰۰۰ teu به آن‌ها اضافه کرد و در ادامه هفت فروند کشتی در سایز‌های مختلف با سوخت متانول سفارش داد.

بدین ترتیب با تحویل اولین کشتی، ۱۸ کشتی دیگر که در حال ساخت است برای تحویل در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ میلادی آماده می‌شوند.

در ادامه گزارش آمده است که مرسک با اهداف بلند پروازانه‌ای سوخت متانول را به عنوان سوخت جایگزین و کم کربن انتخاب کرده و تصمیم دارد تا سال ۲۰۴۰ میلادی به عنوان شرکت برتر استفاده کننده از سوخت سبز معرفی شود.

علاوه بر آن شرکت مرسک کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از ناوگان کشتیرانی خود تا سال ۲۰۳۰ میلادی را در دستور کار قرار داده است.

از سوی دیگر شرکت مرسک برای تأمین سوخت متانول درصدد است نسبت به تأمین یک میلیون تُن سوخت متانول سبز اقدامات لازم را انجام دهد.

در پایان این گزارش آمده است کشتی‌هایی که از سوخت سبز متانول استفاده می‌کنند در مقایسه با کشتی‌هایی که سوخت معمولی دارند از ورود حدود ۲.۳ میلیون تُن CO۲ در سال به جو زمین خودداری می‌کنند.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95670

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46432

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.