هواشناسی هرمزگان: خودداری شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی از رفتن به دریا

معاون پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت:‌ با توجه به تداوم شرایط نامساعد دریایی تا پایان روز سه شنبه ۱۵ فروردین، ضمن جلوگیری از تردد شناورهای سبک و قایق های تفریحی، تمهیدات لازم به ویژه در بنادر غربی این استان بکار گرفته شود.

مرضیه سی‌سی پور روز سه شنبه در این خصوص افزود: براساس مدل‌های پیش‌بینی وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی در مناطق دریایی هرمزگان در روز جاری تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ سرعت وزش باد به تدریج از روز چهارشنبه در دریا کاسته خواهد شد که همین منجر به کاهش تلاطم دریا می شود و از لحاظ دمایی هم به تدریج تا روزهای پایانی هفته جاری، روند دمایی افزایشی پیش بینی شده است.

سی‌سی پور اضافه کرد:‌ آسمان هرمزگان برای امروز صاف تا کمی ابری پیش بینی شده است که باید در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد را انتظار داشت.

معاون پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: همچنین دید افقی در مناطقی همچون بندرعباس، بندر تیاب، شمال قشم، درگهان،‌ هرمز، لارک و کلاهی بین سه تا هفت کیلومتر، لنگه، ابوموسی، فارور، پارسیان، کنگ چهار تا ۱۰ کیلومتر و جاسک، سیریک، کوهستک، کرگان و کوه‌مبارک سه تا هشت کیلومتر برای امروز پیش بینی می‌شود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjM7kG

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45669

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.