واکنش کاخ سفید به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه

ناو‌های چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در شمال اقیانوس هند وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در روز‌های آینده برگزار می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از اقتصاد سرآمد در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین ناو‌های نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه که امروز وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند، حضور خواهند داشت.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای به رزمایش مشترک دریایی مشترک میان ایران، چین و روسیه واکنش نشان داد.

خبرگزاری اسپوتنیک خبرداد، کاخ سفید در ارتباط با رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان اعلام کرد: آمریکا نگران رزمایش مشترک روسیه، چین و ایران در دریای عمان نیست،؛ البته این رزمایش را زیر نظر خواهد داشت.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان در پاسخ به سوالی درباره رزمایش دریایی مشترک مذکور که از روزچهارشنبه آغاز شد، گفت: آن‌ ها رزمایش نظامی انجام می‌ دهند و این اولین باری نیست که چین و روسیه با هم رزمایش انجام داده‌ اند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این ارتباط اضافه کرد: ما قطعاً این موضوع را رصد می‌کنیم تا مطمئن شویم هیچ تهدیدی ناشی از این رزمایش برای امنیت ملی ما یا متحدانمان در منطقه وجود ندارد. با دقت آن را رصد خواهیم کرد.

وزارت دفاع چین روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در دریای عمان از ۱۵ تا ۱۹ مارس (۲۴ تا ۲۸ اسفند) خبر داد.

این اطلاعیه در وب‌سایت رسمی وزارت دفاع چین منتشر شده است. در این اطلاعیه آمده «طبق پیمان‌نامه نظامی میان نیروهای مسلح سه کشور ایران، چین، روسیه و سایر کشورها، این رزمایش با عنوان «کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳» در خلیج دریای عمان از روز ۱۵ مارس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این نخستین بار نیست که ارتش ایران رزمایش مشترک برگزار می‌کند. آخرین رزمایش دریایی ایران با مشارکت چین و روسیه در اوایل بهمن ماه پارسال در شمال اقیانوس هند با عنوان «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲» برگزار شد.

نخستین رزمایش دریایی مشترک سه کشور، ۴ سال پیش به مدت ۴ روز در دریای عمان و اقیانوس هند برگزار شد.

 

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://eghtesadsaramad.ir/Newspaper/item/109613

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45133

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.