وزیر اقتصاد: ابهامی در نرخ ارز وجود ندارد

به گزارش سی نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص نرخ ارزی بودجه سال آینده بیان کرد: اساسا هیچ ابهامی در نرخ ارز وجود ندارد.

وزیر اقتصاد گفت: ارز نیما یعنی ۲۸۵۰۰ تومان با پشتوانه صادرات نفتی دولت تامین می‌شود، یعنی هر ارزی که دولت از صادرات نفت به‌دست می‌آورد، برای تامین کالاهای اساسی کشور استفاده می‌شود و اساسا نیازی نیست که دولت برای واردات کالاهای اساسی از نرخ ارز مرکز مبادله که برای واردکنندگان بخش خصوصی و غیر دولتی است، استفاده کند.

سید احسان خاندوزی افزود: اتفاقی که در سال‌های قبل در سامانه نیما رخ داد و دولت مجبور بود که نرخ ۴۲۰۰تومانی را به ارز نیما بدهد که فشار بودجه‌ای بر دولت تحمیل می‌کرد و گاهی باعث افزایش پایه پولی در اقتصاد کشور در دولت قبل هم می‌شد، دیگر وجود ندارد.

وی اظهار داشت: نرخ ارز صادراتی یعنی آنچه دولت صادر می‌کند تماما ۲۸۵۰۰ در سامانه نیما است و تماما برای ارزهای مورد نیاز واردات کالاهای اساسی کشور اختصاص می‌یابد و در مرکز مبادله سایر صادرکنندگان که محصولات دیگری را به شکل سنتی صادر می‌‌کنند و برای سایر واردات غیر از کالاهای اساسی کشور بر اساس نرخ مبادله عرضه می‌شود.

 

تنظیم و بازنشر: سی نیوز

منبع: https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3950883

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44984

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.