بازدید وزیر کشور از بندرگاه نخل ناخدا

وزیر کشور در بازدید از پروژه های توسعه ای نوار شرقی شهر بندرعباس گفت: بندرگاه نخل ناخدا می تواند تعاریف و کاربری یک شهر ساحلی مدرن و مرکز تجارت وگردشگری موثر را داشته باشد.

به گزارش سی نیوز به نقل از تین نیوز، احمد وحیدی وزیر کشور در برنامه های سفر خود به هرمزگان با حضور در بلوار شرقی بندرعباس، در جریان آخرین پیشرفت ها و روند اجرایی بندرگاه نخل ناخدا قرار گرفت.

وزیر کشور در حاشیه بازدید با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه بندرگاه نخل ناخدا گفت: این محل ضمن اینکه می توان به مرکز خوبی برای تفریحات دریایی و ورزش های آبی تبدیل شود در بحث حمل و نقل دریایی نیز بسیار کارساز است.

وحیدی با بیان اینکه زیرساخت های اولیه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرگاه نخل ناخدا در حال ایجاد است، عنوان کرد: امیدواریم احداث این مرکز تفریحات دریایی بتواند نقش بسزایی در توسعه منطقه و ایجاد اشتغال ایفا کند.

وی گفت: طرح جامع توسعه بندرگاه نخل ناخدا می تواند در احداث یک شهر جدید با تمام تعاریف و کاربری ها و تحقق یک شهر ساحلی مدرن و پیشرفته موثر بوده و به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شود.

وزیر کشور اظهار داشت: توسعه بندرگاه نخل ناخدا در فازهای مختلف و در بازه های چند ساله تعریف شده است که امیدواریم این طرح در مدت زمان زودتری به بهره برداری برسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید با بیان اینکه صنعت گردشگری بعنوان صنعت پیشران در دنیا بشمار می آید گفت: استان هرمزگان با برخورداری از منابع طبیعی متعدد و فرصت های متنوع می تواند در ارتقا سطح گردشگری دریایی منطقه بسیار موثر باشد.

وی به تفاهم نامه همکاری منعقد شده بین وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه در راستای ارتقا و حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و گردشگری دریایی و ارتقا ایمنی دریایی به منظور بهره برداری همه جانبه از دریا در سال جاری امضا شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در بندرگاه نخل اشاره کرد و گفت: طرح توسعه بندرگاه نخل ناخدا شامل احداث زیرساخت های اولیه بندری و دریایی، جاده دسترسی، موج شکن ها، حوضچه پهلوگیری شناور و زیرساخت های گردشگری تعریف شده است.

 به گفته عباس نژاد این پروژه متشکل از ۷ فاز است که سایت پشتیبانی و خدمات، تفریحات مارینا، بوستان فرهنگ بومیان، ایستگاه سر زندگی و نشات، گذر آرامش، ایستگاه خوش آمدگویی و اسکله تفریحی نخل ناخدا فازهای تعریف شده برای این پروژه مهم است.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-252330

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43704

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.