سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون یورو در بندر آفتاب کیش

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بندر آفتاب گفت: تاکنون ۱۱۰ میلیون یورو در این بندر با افق پشتیبانی لجستیکی حمل و نقلی و عمرانی در جزیره کیش سرمایه گذاری شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا تقوی اظهار کرد: این بندر در مساحت ۳۲ هکتاری با حوضچه ۱۶ هکتاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان بندر لجستیک در فاصله ۱۸ کیلومتری جزیره کیش در حال احداث است.

وی با بیان اینکه با پشتیبانی لجستیک در حوزه‌های عمرانی، حمل و نقل گردشگری و تجاری در کریدور دریایی این جزیره به آفتاب و برعکس ترسیم شده است اضافه کرد: همجواری این بندر با منطقه آزاد کیش و منطقه پارس جنوبی بر اهمیت اقتصادی آن افزوده و یک اسکله تجاری به طول ۹۰متر، ۲ اسکله رورو با شیب متفاوت پهلوگیری از امکانات این بندر است.

تقوی افزود: راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد کیش متعهد به اجرای یک جاده ۲۲ کیلومتری به این بنندر از مسیر پارسیان به بندرلنگه است افزود: با احداث این جاده دسترسی به جزیره کیش مسیر استان های بوشهر و فارس ۹۰ کیلومتر کوتاه می شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه کاری این بندر برای پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: برای این موضوع یک ترمینال مسافری پنج هزار متری احداث شده و ۲۰ واحد اقامتی نیز در دست آماده سازی است.

بندر آفتاب در قلب خلیج فارس واقع شده و برای دسترسی به بنادر خلیج فارس و مراکز اقتصادی استان‌های بوشهر، هرمزگان و فارس دارای بهترین موقعیت جغرافیایی است.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjLCSZ

لینک کوتاه: https://seanews.ir/43266

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.