ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریای ارتش پاکستان در بندرعباس

به گزارش سی نیوز به نقل از مرین پرس، آیین استقبال از ناوگروه ارتش پاکستان که متشکل از یک فروند زیر دریایی، یک فروند کشتی بادبانی و یک فروند ناو جنگی است با استقبال فرماندهان نظامی منطقه یکم امامت نداجا و کاردار نظامی ارتش پاکستان در ایران در بندرعباس انجام شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا امیر دریاداردوم قادر وظیفه در حاشیه آیین استقبال از این ناوگروه عنوان کرد: همزمان با پهلوگیری ناوگروه پاکستانی در منطقه یکم نداجا ناوگروه صلح دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب یک فروند ناو موشک انداز، یک فروند ناو پشتیبانی و یک فروند زیر دریایی مهمان کشور پاکستان است.هدف از این مراودات، صلح دوستی، تعاملات آموزشی، تعاملات فنی و انتقال تجربه، تخصص، مهارت و در عین حال توسعه دیپلماسی دفاعی در تنگه هرمز و دریای عمان است.

وی تصریح کرد: کشور های فرا منطقه ای که به بهانه ایجاد امنیت و ثبات دریایی حضور نامشروع در تنگه هرمز و دریای عمان دارند، آگاه باشند حضور خودِ آنها در این محل ها عامل ایجاد تهدید است و اگر احیاناً تهدیدی باشد ثبات، امنیت و اقتدار منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران، کشور های حاشیه و دوستان ما تامین خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هر کجا احساس کند منافع ملی صیانت لازم داشته باشد یا تهدیدی برای ما باشد قطعاحضور پیدا خواهد کرد.

دریاداردوم وظیفه در پایان خاطر نشان کرد: ناوگروه صلح و دوستی ارتش پاکستان طی سه روز میهمان کشور ما است، که در این مدت بازدید ها، تعاملات دفاعی و دریایی و یک تمرین گروهی با مشارکت دوکشور در تنگه هرمز انجام خواهد شد.

 

بازنشر و تبادل خبر: سی نیوز

منبع: https://marinepress.ir/plus/38957/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/42800

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.