گزارش هفته آخر سال 2022 صنعت حمل و نقل دریایی و کشتیرانی جهانی(قسمت اول)

جنگ روسیه و اوکراین که در فوریه 2022 آغاز شد، به یک جنگ طولانی و ناامید کننده تبدیل شده که بیش از 40000 غیرنظامی را کشته و 30 میلیون نفر را آواره کرده است.

با پایان سال 2022 دیگر هیچ نشانه ای از آتش بس وجود ندارد. این مناقشه تأثیر قابل توجهی بر صنعت دارد و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

چین در اواخر سال 2022 با پایان دادن ناگهانی به سیاست های «صفر کووید» که در سه سال گذشته اجرا شده بود، خبرساز شد.

اما این کشور اکنون با چالش های اقتصادی مواجه است؛ زیرا تلاش می کند تا از افزایش ناگهانی پرونده ها جلوگیری کند.

تحلیلگران هشدار داده اند که افزایش دستمزدها و رشد قیمت انرژی تهدیدی برای افزایش قیمت مصرف کننده است. اگر تورم ادامه یابد، می‌تواند مانع از اجرای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در اوایل سال جدید میلادی 2023 شود.

این روند می تواند منجر به سقوط بیشتر سهام و اوراق قرضه، تقویت دلار و ایجاد مشکلات در بازارهای نوظهور گردد. تحلیلگران هشدار دادند که حتی هزینه های بیشتر تامین مالی می تواند باعث رکود اقتصادی شود و فدرال رزرو ممکن است خطر یک فاجعه مالی را دست کم بگیرد.

تورم بالا در آغاز سال جاری بر بازارها تأثیر گذاشته است و احتمالاً همچنان بالا باقی خواهد ماند و به دوران پول با بهره کم (پول ارزان) پایان داده و این خطر را افزایش می دهد که محدودیت بیش از حد توسط بانک های مرکزی باعث رکود شدید در سال 2023 شود.

در پایان سال باید به تغییرات مهم و چشمگیری که در بازارهای فله خشک و تانکرها رخ داده است اشاره کرد؛ بازار فله خشک در ابتدای سال 2022شروع به تغییر کرد و در سه ماه آخر سال گذشته شاهد کاهش فعالیت ها و قیمت دارایی ها به دلیل سیاست کووید صفر چین و رکود اقتصادی در ایالات متحده و اروپا بود.

 

ترجمه و تحقیق: سید ابوالفضل جعفری نژاد – سی نیوز

منبع گزارش: ( Star Asia Shipbroking Pte Ltd (www.star-asia.com.sg

دانلود سند گزارش:Market-report-Week-52_compressed

لینک کوتاه: https://seanews.ir/42484/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.