گزارش دزدی‌های‌ دريايی‌ در سطح جهان

گزارش دریافتی

دفتر بین‌المللی اموردریایی اتاق بازرگانی بین‌المللی‌(ICCIMB)، اعلام نمود که علیرغم پایین‌ترین سطح جهانی دزدی دریایی و سرقت‌های مسلحانه از سال ۱۹۹۲، از بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهد تا بر تلاش پایدار خود به ویژه در خلیج گینه، ادامه دهند.

به گزارش سی نیوز، مرکز ارائه گزارشات دزدی‌های دریایی دفتر بین‌المللی امور دریایی اتاق بازرگانی بین‌المللی‌(ICC IMB)،گزارش‌۹۰ مورد رخ داده از حوادث مرتبط با دزدی‎های دریایی و سرقت‎های مسلحانه از کشتی‎ها در نه ماه اول سال۲۰۲۲ در سرتاسر جهان را دریافت نمود که این میزان پایین ترین رقم در سه دهه اخیر را نشان می دهد.

از ۹۰ حادثه رخ داده در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲، ۱۳ مورد در منطقه خلیج گینه روی داده است که این میزان در زمان مشابه سال قبل ۲۷ مورد بوده است.

افزایش سوانح در تنگه سنگاپور

سوانح در تنگه سنگاپور با ثبت ۳۱ گزارش در ۹ ماه اولیه سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۲۱ مورد در مدت مشابه سال قبل، روبه افزایش است.

مرکز ارائه گزارش دفتر بین‌المللی اموردریایی ICC‌(ICCIMB Reporting Centre)

مرکز ارائه گزارش دفتر بین‌المللی اموردریایی‌ICC، از زمان تاسیس در سال ۱۹۹۱ به عنوان یک نقطه تماس واحد به ارائه تمامی گزارشات جرایم مرتبط با دزدی‌های دریایی و سرقت‌های مسلحانه به صورت ۲۴ ساعته پرداخته است. اشاعه سریع گزارشات، ارتباط با نمایندگی‌های پاسخگو، مخابره گزارشات به کشتی‌ها از طریق ‌خدمات امنیتی سامانه جهانی اضطرار و ایمنی دریایی(GMDSS) به صورت رایگان، به مقابله در برابر دزدی‌های دریایی‌،سرقت‌های مسلحانه و همچنین امنیت دریانوردان در بعد جهانی کمک می‌نماید.

 

تنظیم گزارش: سی نیوز

منبع گزارش: کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی(icc-iran)

لینک کوتاه:https://seanews.ir/42488/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.