آقایی: 5.7 میلیون کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) داریم

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: تا پنجم دی‌ماه امسال ۱۲ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام تخلیه شد، یکصد هزار تن تخلیه و بارگیری کانتینر داشتیم و ۲۲۰ شناور پذیرش کردیم.


به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، بهروز آقایی گفت: تا پنجم دی امسال در حوزه معدنی و شیمیایی ۴.۴ میلیون تومان کالا در بندر امام خمینی وارد و صادر شد که از طریق ۱۸۵ فروند شناور انجام گرفت، در بخش ژنرال کارگاه ۷۹ شناور پذیرش کردیم و تاکنون ۳۴ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی از طریق ۱۱۰۲ فروند شناور تخلیه و بارگیری شده است.

آقایی در پاسخ به سوال درباره انبارش کالا در انبارهای بندر امام خمینی و تعویق تخلیه کشتی ها به دلیل ظرفیت انبارها توضیح داد: ۳.۴ میلیون تومان انبارش کالا در بندر امام خمینی داریم، در لنگرگاه دو میلیون تن کالا منتظر پذیرش داریم و جمعا پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در لنگرگاه، اسکله و انبار ها موجود است.

وی تاکید کرد: کمبود کالای اساسی در کشور نداریم ذخایر استراتژیک در سطح کشور انبار شده است و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۲ نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی نداریم.

آقایی بیان کرد: حدود 50 درصد کالاهای دپو شده در بندر امام خمینی سهم بخش خصوصی و بقیه مربوط به بخش دولتی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مشکل ماه گذشته انبارش کالا در انبارهای بندر امام خمینی از این بابت بود که مشکلات اسنادی ارزی یا رد و بدل اسناد فروشنده و خریدار داشتیم، در دی ماه امسال بخشی از این مشکلات مرتفع شد و ۶.۴ میلیون تن کالا در لنگرگاه به ۵.۷ میلیون تن رسید، امیدواریم با هم افزایی همه دستگاه ها این مشکلات رفع شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.