دانش و دریا، رونق ساخت شناورهای سنتی در هرمزگان است

افزایش ساخت شناور به خصوص شناورهای سنتی همچنان در هرمزگان در حال شتاب بوده و این، حاکی از ورود دانش به حوزه دریانوردی ایران اسلامی است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این رابطه گفت: همچنین ۱۳۰ فروند شناور ساخته شده در سال ۹۵ بوده است درحالی که در ۹ ماهه سال جاری به ۵۸۷ فروند رسیده است.

وی روز شنبه در گفت‎‎‌وگو با ایرنا افزود: مطابق با آمار سال ۹۵ سفارش‌های ساخت شناور به شناورسازی‌های استان هرمزگان ۱۱۷ فروند بوده درحالی که تنها در ۹ ماهه سال جاری این تعداد ۵۶۶ فروند است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد کارگاه‌ها و کارخانه‌های مجاز شناور سازی استان با نظارت اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها از ۵۲ باب کارگاه در سال ۹۵ به ۶۵ باب در سال جاری رسیده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همچنین ۱۳۰ فروند شناور ساخته شده مربوط به سال ۹۵ بوده درحالی که در ۹ ماهه سال جاری این تعداد به ۵۸۷ فروند رسیده است.

مکی‌زاده بیان کرد: موسسه‌های رده‌بندی معتبر فعال در استان طی ۹ ماهه سال جاری تا کنون از ۲ هزار و ۵۱۹ شناور ثبتی استان بازدید کردند و برای آنها گواهینامه ایمنی صادر شده است.

هرمزگان با داشتن قابلیت‌های مهم دریایی فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذارانی که دانش و توانمندی لازم در ایجاد طرح‌های صنایع دریایی دارند، ایجاد کرده است.

این استان با برخورداری بیش از ۶۰ کارگاه و کارخانه شناورسازی مستقر در بنادر و جزایر، مهم‌ترین کانون تعمیر و ساخت انواع شناورهای چوبی، فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی در کشور قلمداد می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.