تاکید برهم‌ افزایی همه بخش‌ های مرتبط با افزایش ترانزیت

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست ۲۲۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بر همکاری و هم افزایی همه بخش های مرتبط با افزایش ترانزیت تاکید کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی نشست ۲۲۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور ضمن تبریک روز حمل ونقل به همه فعالان این حوزه اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هرچه بیشتر امور حمل ونقل در کشور باشیم چرا که امروزه حمل و نقل در همه شقوق می تواند یکی از مهم ترین عوامل توسعه زیرساختی اقتصاد کشور محسوب شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت حمل ونقلی از همه فعالان این صنعت خواست که با تمام توان در این نمایشگاه شرکت کرده و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

افندی زاده با اشاره به دستور جلسه مبنی بر گزارش ۸ ماهه حجم ترانزیت عبوری از کشور، آسیب شناسی در خصوص دستیابی به هدف حجم ترانزیت تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ و ارائه برنامه جهت تحقق آن ها در بخش جاده ای، ریلی و دریایی خاطر نشان کرد: احکام دائمی و برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و تلاش شده همه احکام مورد نیاز ترانزیت و حمل ونقل در این برنامه ها پیش بینی شود.

وی همچنین به طرح جامع حمل ونقل کشور اشاره کرد که در حال تدوین است و تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در چند ماه گذشته ایران توافقنامه هایی با روسیه برای ترانزیت ۱۰ میلیون تنی منعقد کرده و همچنین ۱۵ میلیون تن با کشورهای روسیه و آذربایجان(سه جانبه) و ۲۰ میلیون تن با کشورهای آسیای مرکزی برای ترانزیت کالا منعقد کرده است(دوجانبه) که امیدواریم با ایجاد زمینه مساعد در ایران تحقق یابد.

در پایان و پس از طرح مشکلات سازمان ها و بخش های مختلف فعال در حوزه ترانزیت ، مقرر شد کارگروه روانسازی ترانزیت هر هفته تشکیل شود و شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، ارائه راهکارهای مناسب در جهت تحقق اهداف سال ۱۴۰۱ را در دستور کار خود قرار دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.