پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت هفته پژوهش

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی هفته پژوهش را به تمامی پژوهشگران، دانش پژوهان و فرهیختگان کشور به ویژه محققین و پژوهشگران جامعه دریایی و سازمان بنادر تبریک گفت.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، متن پیام علی‌اکبر صفایی، به این شرح است:

«پژوهش» مهم­ترین مولفه برای تولید علم و اصلی­ ترین رکن برای سیاستگذاری و برنامه­ریزی قلمداد می شود. صاحب­نظران، پژوهش را زیربنای توسعه می دانند و پژوهش های کاربردی را لازمه پیشرفت، کشف راه های جدید و اتخاذ راهبردهای نو برای دستیابی به اهداف بلند عنوان می کنند.

حسب فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی) تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران و سازمان های وابسته به پژوهش و فناوری محسوب می شود.

نامگذاری ۲۵ آذر ماه به عنوان«روز پژوهش» بهانه­ای برای ارج نهادن و قدردانی از تمام پژوهشگران و فعالان در این عرصه است و فرصتی است تا مشکلات موجود در مسیر پژوهشگری در کشور را شناسایی کنیم و برای رفع این مشکلات و کمک به بالا بردن سطح پزوهشگری در کشور، برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

این­جانب فرارسیدن روز پژوهش را گرامی داشته و به تمام فعالان عرصه علم و تحقیق به خصوص پژوهشگران سازمان و بنادر کشور و همچنین پژوهشگران سازمان بنادر و شرکت های فعال در حوزه بندری و دریانوردی تبریک و تهنیت گفته و قدردان روحیه خستگی­ناپذیر آن­ها هستم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.