نیروی دریایی از ناوگان تجاری در آبهای آزاد حمایت می کند

برای اولین بار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حمایت و پشتیبانی از ناوگان تجاری کشورعازم آب‌های آزاد می‌شود.

به گزارش سی نیوز دکتر مسعود پل مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: همه این ها در وهله اول به اتکای توانمندی های نیروی انسانی و توسعه تخصصی آن ها و در بخش دیگر دستیابی به تجهیزاتی است که با اتکا به دانش داخلی تولید می‌شود که صورت می گیرد.

پل‌مه تاکید کرد: با ادامه این روند به خودکفایی در تامین این امکانات و تجهیزات حداکثری می رسیم.

وی خاطرنشان ساخت:طرح امریکایی شبکه شناورهای بی ‌سرنشین که حدود یکسال از عمر آن می‌ گذرد، بخشی از تلاش ‌های آمریکا برای گسترش همکاری بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس است که به دنبال انعقاد پیمان موسوم به آبراهام زمینه آن فراهم شد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: در ادامه این پیمان، مواردی چون ایجاد یک شبکه دفاع هوایی منطقه ‌ای علیه کشورمان نیز پیش بینی شده است. اما با هوشمندی نیروی دریایی کشورمان خوشبختانه تابه امروز راه به جایی نبرده‌ است.

پل مه بیان داشت:به نظر می رسد با توجه به حساسیت هایی که حضور نیروهای فرامنطقه ای بخصوص آمریکایی در خلیج فارس و تنگه هرمز به همراه دارد و هرگونه اشتباه یا تعدی آن ها، موجب دستگیری شان توسط نیروهای دریایی سپاه و ارتش کشورمان و سپس آبروریزی بین المللی برای این کشور می شود، ارتش آمریکا تلاش دارد با کاهش ترددهای دریایی خود، این جاسوسی را به شناورها و پرنده های بدون سرنشین واگذار کند.

وی اظهار داشت:همچنین به نظر می رسد با توجه به تحولات سال های اخیر در غرب آسیا و شروع پرونده اخراج نیروهای زمینی و هوایی آن ها از منطقه، ایالات متحده نگران از دست دادن حوزه نفوذ خود در این منطقه مهم شده و برای به‌ دست گرفتن ابتکار عمل در دریا، تلاش بیشتری می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.