گردشگری دریایی در قشم ۱۴۴ درصد افزایش یافت

از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۴۴ درصد گردشگری دریایی در جزیره قشم افزایش یافت.

به گزارش سی نیوز به نقل از تین نیوز، علی اشتری، مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۴۴ درصد گردشگری دریایی در این جزیره افزایش یافته است، گفت: مجموع مسافرانی که در این بازه زمانی در بنادر قشم جابه جا شدند، رقمی برابر با سه میلیون و ۵۹۷ هزار و ۳۹۹ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه با بهبود شرایط آب و هوایی و کاهش دما، شاهد حضور بیشتر مسافران در منطقه قشم هستیم، تصریح کرد: در هفت ماهه امسال شش میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۳۲ نفر – سفر در بنادر قشم انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اضافه کرد: در این بازه زمانی همچنین تردد ۱۳ هزار و ۲۶۹ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این تعداد، ۴۷۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۲ هزار و ۷۹۱ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران در شهرستان قشم فعالیت می کنند. این شهرستان ۲۵ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.