راه اندازی ایستگاه پیشرفته جزر و مدسنجی در بنادر دیر و گناوه

به گزارش سی نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر از نصب و راه اندازی ایستگاه پیشرفته جزر و مدسنجی در بنادر دیر و گناوه خبر داد و گفت: در راستای تکمیل شبکه ملی پایش مشخصه های دریایی و با توجه به اهمیت ثبت و دریافت اطلاعات نوسانات آب در استان بوشهر، ایستگاه های پیشرفته جزر و مد سنجی در بنادر دیر و گناوه نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

حمید خلیلی با بیان اینکه برای نصب این ایستگاه ها از جدیدترین تجهیزات و تاسیسات روز دنیا استفاده شده است، تاکید کرد: برای اولین بار به صورت رسمی با استفاده از دادهای ثبت شده طولانی مدت، نوسانات سطح آب در بنادر استان بوشهر، محاسبات آنالیز و تدقیق نوسانات و سطوح متوسط کشندی انجام گردیده است.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: اطلاعات به دست آمده از ایستگاه جزر و مدسنجی، به عنوان زیربنای مطالعات علمی و مهندسی امور دریایی، لایروبی و هیدروگرافی و در راستای ایمنی هر چه بیشتر دریانوردی در استان بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نتایج حاصل از این محاسبات به صورت گزارش های مجزا در اختیار کارشناسان و کاربران قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است شبکه ملی ایستگاه های تراز و جزر و مدسنجی بنادر کشور با ۲۴ ایستگاه، نقش مهمی در ثبت و تدقیق مولفه های جزر و مدی در بنادر و سواحل کشور دارد. همچنین با توجه به ضرورت پایش دقیق ترازسنجی در بنادر شمالی کشور، در پنج ایستگاه در سواحل جنوبی دریای خزر این نواسانات ثبت می گردد که کمک شایانی به ارائه اطلاعات کاربردی در این حوزه می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.