«هزینه دیرکرد» و «هزینه محلی» به استناد ماده 194 رفع و رجوع شد

به گزارش خبرنگار سی نیوز در پایان مراسم شصت و نهمین سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، گزارش عملکرد و دستاوردهای سال گذشته این انجمن از سوی دبیرکل به حاضرین ارائه شد.

دکتر پل مه گفت: از جمله مهمترین سرفصل های این گزارش، رفع و رجوع موضوعات هزینه های چون «هزینه دیرکرد» و «هزینه محلی» به استناد ماده 194 قانون دریایی کشور و اخذ رتبه A از اتاق بازرگانی بود که در رتبه بندی و ارزیابی دو سال اخیر، انجمن کشتیرانی وخدمات وابسته ایران موفق به دریافت آن شده است.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: ما توانسته ایم خدمات بیمه ای را به صورت تخصصی و انحصاری برای صنف دریایی به ارمغان بیاوریم.

وی خاطرنشان ساخت: عدم وجود وحدت رویه در عملکردهای مالی ما منجر به این شده است که سازمان مالیاتی تا سرحد امکان مواخذه کرده و جرایم مالیاتی که حق ما نیست را اخذ کند.

دکتر پل مه اظهار داشت: در کنار موضوع وحدت رویه، تعهدنامه های کانتینر را داریم که از بعضی اقدامات سلبی همکاران مان در این حوزه کاسته می شود.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به موضوع ماده 38 گفت: به نظر می رسد با چشم اندازی که در پیش روی ماست، امسال این مسئله به سرانجام برسد و از خسارات صدها میلیاردی که متاسفانه درا ین حوزه متحمل می شویم جلوگیری شود.

وی با تاکید بر توسعه و بقای فعالیت دریایی اعضای انجمن بیان داشت: اقدام به تاسیس کنسرسیوم کانتینری کردیم که اطلاعات دقیق تر آن ظرف دو ماه آینده به استحضار اعضا خواهد رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.