ضرورت ارتقای ظرفیت تجاری در بنادر شمال و جنوب کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد دریامحور در تدوین و ابلاغ سیاست‌های توسعه‌ای کشور در برنامه هفتم و همچنین توجه ویژه رئیس جمهوری به اقتصاد دریاپایه، تصریح کرد: با اقتضائات به وجود آمده و ضرورت توسعه دریامحور در برنامه‌ریزی اقتصاد کلان، ارتقای جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی و بخش دریایی کشور در برنامه‌ریزی اقتصادی کلان ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مدیران معاونت برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع این سازمان با بیان اینکه سازمان بنادر بنادر برای پروژه‌های ملی، منطقه‌ای و مردمی برنامه دارد، گفت: تمهیدات لازم برای توسعه عمرانی و تجهیزاتی سواحل، بنادر و پسکرانه‌های بندری و دریایی کشور اندیشیده شده است و این سازمان برای پروژه‌های مردمی و رونق اشتغال مردم ساحل نشین برنامه ویژه دارد.

وی جذب نیروی انسانی متخصص دریایی مورد نیاز ارگان‌های دریایی را یکی از مهم­ترین برنامه‌های توسعه‌ای کشور در حوز دریایی برشمرد و افزود: تلاش شده تا با فراهم آوردن ساز و کار لازم، زمینه جذب و تامین نیروهای مورد نیاز بخش‌های مختلف بندری و دریایی از میان دانشگاهای دریایی و دریانوردی کشور میسر شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توسعه ناوگان و ارتقای ظرفیت تجاری در بنادر شمال و جنوب کشور را یکی دیگر از برنامه­‌های توسعه‌­ای این سازمان در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: بر اساس سیاست­های راهبردی کشور، توسعه ناوگان دریایی در شمال و جنوب ایران با جدییت در دست پیگیری و اجراست. به ویژه برای تسهیل ترانزیت و تجارت دریایی در دریای خزر و با توجه به شرایط منطقه، درصد هستیم تا ضمن جبران کمبود شناور تجاری در خزر، کشتیرانی رو رو را در این دریا فعال کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.