تجهیز پایانه های گردشگری شهید حقانی، نخل ناخدا و جزیره هرمز

توافقنامه همکاری سه جانبه وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همزمان با هفته گردشگری و در راستای بهره­ مندی همه جانبه از دریا و ارتقای همکاری برای حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و گردشگریی دریایی و همچنین ارتقای ایمنی ترددهای دریایی به امضا رسید.

08

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، همزمان با نخستین روز هفته گردشگری و با حضور رستم قاسمی (وزیر راه و شهرسازی) و سید عزت ­الله ضرغامی ( وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) و مهدی دوستی (استاندار هرمزگان) توافقنامه همکاری سه جانبه در جهت ایجاد و توسعه زیرساخت ­های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید.
بر اساس این توافق سه جانبه، وزراتخانه های میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی و کشور متعهد شده اند، زیرساخت های بندری و دریایی و تسهیلگری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه های آبی با محوریت و اولویت توسعه دریایی محدوده بخش غربی بندر شهید حقانی و بنادر هرمز و نخل ناخدا را فراهم کنند و اقدمات لازم را در جهت اجرای سریع این پروژه ها در استان هرمزگان، به عمل آوردند.
در همین راستا، اقدمات لازم به منظور توسعه محوطه بندر و ارتقای کیفیت ارائه خدمات مسافرت­ های دریایی در ابعاد داخلی و بین المللی و نیز فعالیت های گردشگری دریایی با شرایط ایمن مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی، صورت می گیرد.
بندر شهید حقانی نیز هم اکنون بزرگترین بندر مسافری کشور قلمداد می شود که هرساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران و شهروندان محلی از این بندر برای انجام سفرهای دریایی خود استفاده می کنند.
این درحالی است که وضعیت موجود، پاسخگوی همه نیازهای هم­وطنان نیست و ضرورت توسعه بندر به منظور پاسخگویی به نیازهای مسافران و گردشگران روز به روز بیشتر احساس می شود. از سوی دیگر، ظرفیت بسیار بالای مسافری و گردشگری جزیره هرمز، توسعه بندر هرمز و همچنین بنادر مجاور ان از قبیل بندر نخل ناخدا را الزامی کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.