آغاز عملیات اجرایی موج شکن بندر تنگ کنارک

فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی موج شکن بندرتنگ این شهرستان با ۷۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، عبدالغفور حوت روز دوشنبه اظهارداشت: فاز نخست این طرح که شامل احداث موج شکن‌های اصلی و فرعی بود در آذرماه سال ۱۳۹۹ افتتاح شد و فاز دوم آن شامل ساخت اسکله پهلوگیری شناورهای کلاس لنج است.

وی بیان کرد: این طرح با ۱۶۰ متر طول اسکله، نوع اسکله بلوک وزنی، وسعت حوضچه ۲۰ هکتار اجرا می‌شود و منبع تامین اعتبار آن از محل اعتبارات مطالعات راهبردی مکران است.

فرماندار کنارک گفت: این اقدام خوب در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری انجام شده و ساخت موج شکن بندر تنگ می‌تواند موجب ماندگاری ساحل نشینان و کمک به اشتغال و استفاده بهینه صیادان منطقه از ظرفیت دریا و صید آبزاین شود.

وی تصریح کرد: بندر صیادی و گردشگری تنگ یکی از قدیمی‌ترین اسکله‌های صیادی در حوزه شهرستان کنارک در ۱۱۰ کیلومتری مسیر چابهار- زرآباد به جاسک واقع شده و از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران به حساب می‌آید که با احداث موج شکن و اسکله جدید امیدواریم مردم منطقه هرچه سریع تر از مزایای این طرح منتفع شوند.

حوت گفت: سواحل مکران دارای بنادر متعدد تجاری و صید و صیادی است بطوریکه ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، بریس، چابهار، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک در زمینه صید و صیادی فعال هستند.

وی ادامه داد: استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بویژه ذخایر خدادادی دریا می‌تواند روز به روز بر رونق اقتصاد خانوار و ایجاد اشتغال پایدار تاثیر مهمی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، چابهار، کنارک و دشتیاری در محدوده سواحل مکران به آب‌های اقیانوس هند متصل هستند و موقعیت مناسبی برای آبزی پروری دارند. وجود نعمت های فراوان خدادادی و ظرفیت های بسیار اشتغال دریا محور در سواحل چابهار و کنارک توانسته بیش از ۲۴ هزار نفر را در بخش شیلات مشغول به کار کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.