رشد ۲۷۷ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی در بندر انزلی

علی‌اکبر صفایی اظهار کرد:‌ با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تجارت دریایی، ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندر انزلی با رشد 277 درصدی و ترانزیت کالای نفتی با رشد 100 درصدی همراه شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر 7 فروند کشتی در بندر انزلی پهلو گرفته، 8 فروند دیگر در لنگرگاه قرار دارد و 4 فروند دیگر در مسیر رسیدن به بندر هستند؛ این امر نشان دهنده تحقق وعده‌های دولت در رونق بنادر شمالی است.

وی گفت:‌ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی (سازمان بنادر و دریانوردی) در مجموع 149 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه عمرانی و تجهیزاتی بندر انزلی هزینه شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سیلوی غلات 50 هزار تنی برای نگهداشت صحیح و سالم مواد غذایی در بندر انزلی، افزود: در کل بنادر کشور، یک میلیون تن سیلو در دست ساخت است، این سیلوها می‌توانند به مرکز توزیع برای کل کشور تبدیل شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه تامین برق ساحلی برای کشتی های پهلو گرفته در بندر انزلی، اظهار داشت: این پروژه برای اولین بار و در راستای فصل ششم کنوانسیون مارپل برای جلوگیری از آلودگی هوا و صدا در بندر انزلی به بهره‌برداری رسید و از این پس کشتی‌های پهلوگرفته در بندر به جای استفاده از دیزل ژنراتور، از برق ملایم و مناسب در بندر برای مصرف روشنایی و سایر امور استفاده می‌کنند.

صفایی با اشاره به بهره برداری از باشگاه ملوانان در بندر انزلی گفت: باشگاه ملوانان در راستای کنوانسیون MSC و برای ایجاد رفاه و آسایش دریانوردان پس از یک دوره طولانی دریانوردی به بهره‌برداری رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.