ایران: هند فعالیت‌ها در بندر چابهار را افزایش دهد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه دولت هند باید با فعالیت و توان بیشتر، بندر چابهار را فعال‌تر کند، گفت: توقع داریم فعالیت دولت هند در بندر چابهار افزایش یابد.

علی اکبر صفایی اظهار کرد: حضور وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های هند را در بندر چابهار به فال نیک می‌گیریم و در رابطه با تعهدهای ایران و هند در خصوص بندر چابهار تاکید داریم.

وی ادامه داد: کشور بزرگ و همسایه هند که در سیاست راهبردی ایران نقش مهم و ویژه ای دارد باید با فعالیت و توان بیشتر بندر چابهار را فعال تر کند.

صفایی با اشاره به اینکه با تلاش وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه های هند و پیگیری های سازمان بنادر و دریانوردی در جلسات با وزیر راه و نیز معاون اول رییس جمهور درباره موضوعات مهم و عملیاتی بندر چابهار تاکید خواهیم داشت، عنوان کرد: توقع داریم فعالیت بیشتر دولت هند را در بندر چابهار شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ارتباط بین کشورهای جنوب، شرق و شمال از طریق بندر چابهار، می تواند برقرار شود و باید هرچه سریع تر این اتفاق رخ دهد، اضافه کرد: 2 مدل افزایش ترافیک کالا و نقش در بندر چابهار طراحی کرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نقش اول اینکه بندر چابهار به عنوان یک نقطه بسیار مهم برای پشتیبانی از واردات و صادرات کشور مدنظر قرار دارد و نقش دوم که نقشی محوری است اینکه بندر چابهار می تواند نقطه اتصال کشورهای جنوب و شرق به کشورهای شمال و غرب باشد و این نقش با حضور هند و اعلام علاقمندی روسیه به توسعه همکاری با هند، امکان پذیر است.

صفایی با تاکید بر اینکه بندر چابهار به عنوان دروازه ملل به روی تمامی کشورهای همسایه باز خواهد بود، گفت: مطمئن هستیم با اقدامات عملی هند و ایران، شاهد رونق روز افزون بندر چابهار باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.