آتش‌بس در یمن بدون بازگشایی بنادر و فرودگاه‌ها بی‌اساس است

به گزارش سی نیوز، المیادین، جلال الرویشان معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی تاکید کرد: اگر تجاوزات عربستان سعودی به اراضی یمن و عدم پایبندی آنها به آتش بس ادامه یابد، چیزی برای از دست دادن نداریم و مردم ما آتش بس ناقص و نقض شده را نمی‌پذیرند.

وی افزود: شواهد موجود حاکی از تداوم نقض آتش بس و عدم پایبندی به بندهای مندرج در آن، از آغاز آتش بس تاکنون است. آنچه تاکنون عملی شده حتی به ۱۰ درصد از آنچه در مفاد آتش بس اعلام شده، نیز نمی‌رسد.

الرویشان که با شبکه المسیره گفتگو می‌کرد در ادامه افزود: اگر آتش بس بدون بازگشایی بنادر و فرودگاه‌ها و پرداخت حقوق کارکنان دولتی در یمن ادامه یابد، این آتش بس در واقع بی اساس است. همه باید بدانند که ملت یمن و نیروهای مسلح این کشور بر احقاق حق خود تاکید دارند و هرگز به آتش بس دل نبسته اند، آنها همچنین به خوبی می‌دانند که تجاوزکاران هرگز صداقت ندارند.

معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی تاکید کرد: ما با پذیرش آتش بس، تمرکز خود را بر کاهش درد و رنج ملت یمن گذاشتیم و تمام جهان شاهد این است که مسافرانِ گرفتار در فرودگاه صنعاء شامل بیماران، سالمندان، زنان و کودکان یمنی هستند، این خود گواهی بر صحیح بودن مطالبات ماست.

وی ادامه داد: اگر ائتلاف متجاوز به نقض آتش بس ادامه دهند، چیزی برای از دست دادن نداریم و مردم ما آتش بس ناقص و نقض شده را نمی‌پذیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.