طرح کنترل بار کامیون در راههای پونل و خلخال- اسالم اجرا می شود

به گزارش سی نیوز، با هدف پیشگیری از ادامه تخریب سطح آسفالت و زیرسازی راه های منتهی به استان گیلان طرح طرح کنترل بار و اعمال محدودیت تردد برای کامیون های با تناژ بار غیرمجاز از فردا ۱۹ خرداد ماه اجرا می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح کامیون های حامل بار با استفاده از باسکول راه اندازی شده در مسیرهای منتهی به استان گیلان کنترل می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در چند سال اخیر به علت تردد وسایط نقلیه حامل بار اضافی و غیرمجاز سنگ های معدنی و یا بار شن و ماسه دانه بندی شده بارگیری شده از معادن خلخال به سمت گیلان سطح وسیعی از آسفالت و زیرسازی محورهای ارتباطی این شهرستان به استان گیلان به خصوص در منطقه جنگلی و مرطوب گیلان تخریب شده و خسارتهای بسیار سنگین مالی به راهداری استانهای اردبیل و گیلان وارد شده است .

وثوقی افزود: براساس ارزیابی اولیه صورت گرفته در حال حاضر تنها برای ترمیم و بهسازی راه تخریب شده خلخال به اسالم به نرخ امروزی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری نشست مشترک مسوولین اجرایی، انتظامی ، قضایی دو استان اردبیل وگیلان در خلخال قصد داریم در کنار اعمال محدودیت تردد برای وسایط نقلیه سنگین با بار اضافی، بخشی از راه تخریب شده در هر دو حوزه خلخال و گیلان مرمت و بهسازی کنیم.

وثوقی اظهار کرد: در سالهای گذشته با هزینه کرد اعتبارات کلانی بخشی از راه خلخال به اسالم و خلخال به پونل در حوزه استحفاظی استان اردبیل با استفاده از روش تثبیت سیمان زیرسازی و آسفالت شده ولی ادامه روند تردد روزانه کامیون های بار تناژ بار اضافی خطر از بین رفتن این بخش از راه را تهدید می کند.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی باسکول در این مسیرها، همه کامیون های حامل بار مصالح ساختمانی در حال حرکت به مقصد استان گیلان کنترل قانونمند شده و از حرکت کامیون‌های با تناژ بار غیرمجاز در مسیر راه‌های خلخال به گیلان جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: امکانات کنترل بار با هزینه کرد ۵ میلیارد ریال اعتبار و با هدف جلوگیری از ادامه تخریب این جاده گردشگری و زیبا با اعتبارات شهرستانی راه‌اندازی شده و از صبح فردا طرح اعمال محدودیت تردد کامیونهای بار اضافی در این مسیر اجرا واز ادامه تخریب راه های شهرستان خلخال و استان گیلان جلوگیری خواهد شد.

وثوقی گفت: روزانه به طور میانگین ۳۰۰ کامیون حامل بار شن و ماسه از خلخال به سمت شهرهای استان همسایه گیلان تردد می کنند که بیش از ۹۰ درصد از این وسایط نقلیه علاوه بر حمل بار اضافی حقوق دولتی را با فرار از دریافت بارنامه پرداخت نمی کنند.

وی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با دست اندرکاران اجرای این طرح و با همکاری استانداری اردبیل، فرمانداری ، دادستانی خلخال و پلیس راه استان اردبیل با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از فردا علاوه بر هدایت کامیون ها به باسکول، همه رانندگان موظف به دریافت بارنامه و پرداخت حق وحقوق دولتی هستند.

وثوقی افزود: این باسکول به صورت شبانه‌روزی بار کامیون‌های حامل شن و ماسه به استان گیلان ، در جاده خلخال به اسالم و خلخال به پونل را کنترل کرده و در حوزه گیلان نیز با هماهنگی انجام شده اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حمل تناژ اضافه از سوی راهداری و پلیس راه این استان اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: در صورت عدم تمکین رانندگان کامیون های حامل مصالح ساختانی و معدنی به سمت گیلان قوانین مربوط به نحوه برخورد با رانندگان خاطی از سوی مامورین پلیس راه در خصوص رانندگان خاطی اعمال و علاوه بر جرایم اعمال شده از سوی پلیس راه، راهداری و حمل ونقل جاده ای هم در صورت ثبت بار اول تخلف اضافه بار از سوی راننده خاطی کامیون کارت هوشمند راننده به مدت یک ماه توقیف، دومین بار تخلف سه ماه توقیف و در صورت تکرار تخلف کارت هوشمند راننده و کارت هوشمند خودرو برای همیشه باطل خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر اعمال قانون برای راننده وخودرو، در صورت اثبات تخلف از سوی کارگاه تولید شن و ماسه در تحویل بار اضافی به کامیون این شرکت برای اعمال قانون و ابطال پروانه فعالیت به اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان اردبیل معرفی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.