استاندار خراسان شمالی: باید وارد بازارهای تجارت جهانی شویم

 

استاندار خراسان شمالی گفت: برای رونق اقتصاد استان، باید اتاق بازرگانی زمینه را برای ورود به بازرهای جهانی فراهم کند.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا حسین‌نژاد دیروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی،اظهار داشت: اتاق بازرگانی باید زمینه ساز رسیدن استان به بازارهای جهانی شود.

وی افزود: پتانسیل‌های بالقوه خراسان شمالی زمانی ظهور و بروز پیدا می‌کند که به بازار جهانی دست یابیم و در این دنیای رقابت تلاش مضاعف می‌طلبد‌.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مدیران بخش خصوصی، تجار استان باید به قوانین و تشریفات سایر کشورها باید اشراف قانونی به تمام مسائل این حوزه داشته باشند.

وی گفت: با اشراف به قانون، سهولت در عرضه کالا برای تجار و بازرگانان انجام می‌شود و این در حالی ست که آبادانی یک استان منوط به تقویت بخش خصوصی است نه بودجه‌های دولتی.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه با جمله استان توسعه نیافته مخالف هستم، گفت: استان توسعه نیافته در تصمیم سازی‌های ملی و بین المللی ذهنیت منفی خواهد داشت لذا با باور خود و قوی ظاهرشدن در بازارهای جهانی می توانیم به اهداف خود دست یابیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: اقتصاد و معیشت مردم یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت کشور به شمار می‌رود که اگر نتوانیم با این موضوع قوی برخورد کنیم مشکلات خاصی به وجود خواهد آمد.

حسین نژاد افزود: هر چند اقدامات ارزشمندی در حوزه بخش خصوصی انجام شده اما کارهای باقی مانده را نیز باید با قدرت بیشتری مورد پیگیری قرار دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.