ارائه پیشنهادهایی درباره تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه

 

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، پیشنهادها و راهکارهایی ارائه شده و کمیته فنی کمیسیون انرژی در حال بررسی راهکارهای آن است که امیدواریم طرح‌های مطرح شده به زودی در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی و در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مد نظر قرار گیرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، «حجت‌الاسلام موسی احمدی» با اعلام اینکه نگاه کمیسیون انرژی حمایت از پتروشیمی‌ها و صنایع پایین دستی است، افزود: تاکنون طرح‌های مختلفی به عنوان حمایت از پتروپالایشی‌ها و بحث‌های مربوط به خوراک، تنفس خوراک، تسهیلات واگذاری زمین و مانند آن در کمیسیون انرژی مطرح شده است.

وی افزود: به طور قطع در بحث نرخ خوراک، پیشنهادها و راهکارهایی ارائه شده و کمیته فنی کمیسیون انرژی در حال بررسی راهکارهای آن است که امیدواریم طرح‌های مطرح شده به زودی در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی و در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مد نظر قرار گیرد.

احمدی در ادامه عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه درباره خوراک پتروشیمی‌ها، قیمت خوراک و حمایت‌هایی که لازم است از سرمایه‌گذاران پتروشیمی‌ها، پترو پالایشی‌ها و صنایع پایین دستی به عمل آید، طرح‌های خوبی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد کشور اظهار کرد: با توجه به مسائل داخلی و بین المللی کشور، گاهی شوک و نوسان‌های داخلی و خارجی بر اقتصاد کشور وارد می‌شود و با توجه به اینکه اقتصاد کشور وابسته به تصمیم های کلان دولتمردان شده است، به نظر می‌رسد که اقتصاد کشور ما پیش بینی پذیر نباشد.

وی توجه به افزایش تولید و هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت تولید را خواستار شد و افزود: در شرایط کنونی که تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی باعث ایجاد مشکلات داخلی و اقتصادی شده است، همگرایی و هماهنگی دولت و مجلس می‌تواند در حل مشکلات و جلوگیری از بحران موثر باشد.

«هوشنگ فلاحتیان»، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت مبنای محاسبه قیمت خوراک شرکت‌های پالایشگاهی طی سال‌های گذشته را تشریح و اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۹، قیمت نفت خام در نشریه بین‌المللی پلتس و قیمت در کشورهای خلیج‌فارس، مبنای قیمت‌گذاری خوراک پالایشگاه‌ها بود و بر اساس آن، دستورالعمل مربوطه تدوین و نرخ خوراک پالایشگاه‌ها تعیین می‌شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بنا بر درخواست شرکت‌های پالایشگاهی، مبنای محاسبه نرخ خوراک تغییر کرد؛ گفت: قیمت خوراک در دستورالعمل سال ۱۳۹۹، براساس نرخ صادراتی نفت خام و میعانات تدوین و ابلاغ شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.