افزایش شرکای تجاری تاجیکستان در دوره عضویت در سازمان تجارت جهانی

 

وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان در دیدار با مدیر کل سازمان تجارت جهانی گفت : تعداد شرکای تجاری این کشور در دوره عضویت آن در سازمان مذکور افزایش یافته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، «ذوقی ذوقی زاده» وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان در ژنو با «نگوزی اکونجو ایویلا» مدیر کل سازمان تجارت جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این ملاقات گفت: تاجیکستان در دوره عضویت در سازمان تجارت جهانی بر اساس دستورالعمل‌ها و رهنمودهای رئیس جمهور این کشور در زمینه‌های توسعه تجارت، تقویت توان صادراتی، ساده سازی رویه های تجاری و به طور کلی توسعه اقتصادی به دستاوردهای چشمگیری دست یافته است.

بنابر سخنان ذوقی زاده، در دوره عضویت تاجیکستان در سازمان تجارت جهانی تعداد شرکای تجاری آن از 90 به 110 کشور و حجم صادرات دو برابر شده و انواع کالاهای صادراتی 1.8 برابر افزایش یافته و برای اولین بار در این کشور «پنجره واحد» برای ساده سازی رویه‌های صادرات، واردات و ترانزیت معرفی و همچنین «پرتال تجاری تاجیکستان» ارائه و تعدادی اصلاحات مهم در زمینه تجارت اجرای شدند.

همچنین برای برگزاری نشست‌های سطح بالا که اولین بررسی سیاست تجاری تاجیکستان در سازمان تجارت جهانی که از 6 تا 8 دسامبر برگزار می‌شوند، توصیه‌های مشخصی ارائه شدند.

ذوقی زاده در پایان این دیدار از مدیر کل سازمان تجارت جهانی برای مشارکت در رویداد سطح بالای به مناسبت دهه بین المللی اقدام «آب برای توسعه پایدار، 2018-2028» که در تابستان سال آینده میلادی در شهر دوشنبه برگزاری می‌شود، دعوت کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.